۱۳ آذر ۱۳۸۶، ۱۰:۵۹

مخالفت دولت آلمان با تحریمهای یکجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران

مخالفت دولت آلمان با تحریمهای یکجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران

دولت آلمان با اشاره به نقش مهم این کشور در حل پرونده هسته ای ایران، مخالفت خود را با تصمیم گیری های یکسویه اتحادیه اروپا در برابر تهران اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از سخنگویان دولت آلمان در اشاره به تلاشهای فرانسه و انگلیس برای اعمال تحریمهای یکجانبه علیه ایران خارج از چارچوب شورای امنیت در همراهی با فشارهای آمریکا با اعلام این مطلب افزود : دولت آلمان از اتحادیه اروپا خواسته تا به اعمال نظرهای یکسویه خود درباره ایران پایان دهد .

این سیاستمدار آلمانی با بیان اینکه برلین تا کنون نقش مهم و فعالی در عرصه حل و فصل موضوع هسته ای ایران ایفا کرده ، اظهار داشت : آلمان همواره سعی در حل مسالمت آمیز و دوستانه پرونده هسته ای ایران داشته است .

این در حالی است که "خاویر سولانا" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار اخیر خود با "سعید جلیلی" مذاکره کننده ارشد پرونده هسته ای ایران رضایت چندانی از نتایج این مذاکره ابراز نکرده بود.

اظهارات این مقام آلمانی در حالی بیان می شود که نشست اخیر نمایندگان گروه 1+5 درباره ایران که شنبه دهم آذر درپاریس برگزار شد؛ بدون دستیابی به توافق درباره تحریم ایران پایان یافت.

لازم به ذکر است، جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای خود تاکید کرده است و گزارشهای محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بر این حقیقت صحه گذاشته است.

کد خبر 598324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha