۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

مهر گزارش می‌دهد؛

«تکریم بانوان» در استان سمنان/ مادرانه هایی از جنس عشق

«تکریم بانوان» در استان سمنان/ مادرانه هایی از جنس عشق

سمنان- مردم استان سمنان سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن را گرامی داشته و در مراسم مختلف تکریم مقام مادر و زن، حضور پیدا کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن نامیده می‌شود روزی که در واقع بهانه‌ای برای گرامی داشت مقام مادر، همسر و زنان جامعه است زنانی که به تربیت فرزندان و آینده سازان کشورمان، بزرگترین خدمات را به جامعه می‌کنند اما کمترین توجهات به آنها می‌شود.

مردم استان سمنان از روزهای قبل در تدارک برنامه‌های سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام بوده و به آذین بندی خیابان‌ها پرداختند در جای جای مختلف استان سمنان مراسم گرامی داشت روز زن و مقام مادر برگزار می‌شود و مردم از این دست برنامه‌ها استقبال خوبی کرده‌اند.

برنامه‌های روز مادر و سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) اما این روزها به واسطه تقارن با سالروز شهادت شهید سلیمانی بعضاً در بسترهای مشترک همراه با گرامی داشت یاد مادران شهدا و خوانش سرودهای انقلابی و مدیحه سرایی در وصف رشادت‌های مجاهدان اسلام تلفیق شده است.

همسران و مادران شهدا

امسال تقارن این ایام با سالروز شهادت شهید سلیمانی و همچنین شهادت شهید رضی موسوی از مفاخر استان سمنان، حال و هوای خاصی نیز به مراسم ویژه روز مادر داده است تا جایی که امسال بسیاری از رسانه‌ها و مقامات سیاسی و نظامی و انتظامی استان ترجیح دادند که حتماً دیدار با خانواده شهدا به خصوص مادران و همسران شهدا را در دستور کار برنامه‌های این ایام قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان به دیدار همسر و دختر شهید رضی موسوی رفتند و با خانواده این شهید چاشمی دیدار و گفتگو کردند تا فتح بابی برای حضور دیگر مسؤولان استان باشد.

روز گذشته هم دیدار تبیینی با زنان درباره انتخابات برگزار شد و بار دیگر بر نقش زنان در تعاملات جامعه‌مان تاکید شد از سوی دیگر این روزها بازار صحبت درباره نقش بانوان نیز داغ است و چهره‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استان سمنان هر یک به زبانی قدردان مقام و خدمات بانوان و مادران هستند.

«تکریم بانوان» در استان سمنان/ مادرانه هایی از جنس عشق

جهادگری بانوان

محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: بانوان جهادی و جهادگر استان سمنان نیز در همین راستا و بر همین اساس از سال‌های ابتدایی تشکیل این نهاد مقدس در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همواره نقش بزرگی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن داشته‌اند.

وی افزود: بی جهت نیست که سردار سرافراز جهان اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز همواره توسل به حضرت زهرا (س) را به عنوان رمز پیروزی جبهه مقاومت در برابر همه دشمنان می‌دانستند و ارادت ایشان به بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) به مثالی بزرگ برای همه ما تبدیل شده است.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی ضمن اشاره به ضرورت تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: بانوان در خانواده و جامعه نقش بسزایی در زمینه افزایش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دارند که باید برای بهره‌گیری از این ظرفیت خوب، برنامه‌ریزی کرد.

دیدار با بانوان تأثیرگذار

دومین کنگره بانوان تأثیر گذار استان به صورت همزمان با سراسر کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی پارک موزه دفاع مقدس نیز ظهر امروز برگزار شد تا بار دیگر مقام شامخ زنان گرامی داشته شود.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در حاشیه این مراسم و در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامی داشت مقام زنان و مادران گفت: بانوان در تمام طول چهار دهه انقلاب اسلامی همواره در تمام تعاملات و تحولات تأثیرگذار بوده و نقش آفرینی ویژه‌ای داشته‌اند.

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان سمنان نیز در این روز برنامه‌های خود را داشتند بسیاری از ائمه جمعه استان به دیدار بانوان تأثیرگذار رفتند برای مثال حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در دیدار با بانوان ستایشگر اهل بیت (ع) این شهرستان اعلام کرد: امروز باید توجه ویژه‌ای به ظرفیت بانوان ستایشگر شود تا آنها بتوانند به واسطه قرآن کریم به صورت بهتری در خدمت نسل جوان باشند. آنها باید با زبان اثرگذار پیام انقلاب و شهدا را بیان کند.

«تکریم بانوان» در استان سمنان/ مادرانه هایی از جنس عشق

برنامه‌های مردمی

اینها بخشی از برنامه‌های مسؤولان است اما مردم هم برای خودشان برنامه‌های ویژه‌ای را همزمان با روز مادر و ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) در نظر دارند که از جمله آنها می‌توان به جشن‌های مردمی و همچنین حضور در گلزار شهدا، قبور مطهر مادران اسیر خاک، خانه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها و… اشاره کرد.

در فضای مجازی نیز غوغایی برپا است و جوانان و نوجوانان سمنانی پروفایل‌های خودشان را به مناسبت روز مادر تغییر داده‌اند همچنین در برخی نقاط استان سمنان و میادین اصلی شهر سرود خوانی در وصف مادر و بهترین مادر دنیا، اجرا می‌شود که استقبال مردم را هم به دنبال داشته است.

اینها گوشه‌ای از تحولات استان سمنان همزمان با روز مادر و تکریم مقام زن است زنانی که به برکت وجود آنها است که هر تحولی در جامعه رخ می‌دهد زیرا زیربنای اصلی هر جامعه یعنی تربیت فرزند در دستان مادران است.

کد خبر 5984259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha