۱۳ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اجرایی شدن طرح ارائه خدمات ثبتی به منازل در آذربایجان شرقی

اجرایی شدن طرح ارائه خدمات ثبتی به منازل در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران با اشاره به اجرایی شدن طرح ارایه خدمات ثبتی به منازل در آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس شناسنامه های جدید در منازل تحویل داده می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری در تبریز اعلام کرد: شناسنامه‌های صادره، در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در نشانی‌های مندرج در اطلاعات توزیع می‌شود که هزینه‌ها و زمان را به طور محسوسی کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: حذف سفرهای زائد و کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم از اهداف اجرای این طرح است ضمن اینکه نشانی افراد با احراز هویت، مسجل و محرز می‌شود.

احمدی ادامه داد: این طرح با همکاری شرکت ملی پست و ثبت احوال کشور اجرا می‌شود که امیدواریم با اجرای آن، دسترسی به خدمات در راستای توسعه رفاه اجتماعی گسترده‌تر شود.

وی یکی از برنامه‌های شرکت پست را ورود به حوزه‌های دیجیتال عنوان کرد و گفت: پست ابراز لازم در این راستا را فراهم کرده و در اختیار گرفته است و از آنها برای تسهیل گری در ارائه خدمت به مردم استفاده می‌کند.

احمدی گفت: احراز فرد در نشانی در اقتصاد دیجیتال حائز اهمیت است و یکی از دستاوردها و اهداف اجرای طرح یادشده همین است و باید الگوهای گذشته را تغییر دهیم.

وی با تشریح روند صدور شناسنامه جدید و نقش پست در آن، گفت: در رویه قبلی، پس از ثبت اطلاعات افراد در دفاتر پیشخوان، فرم‌ها در اختیار ثبت احوال برای چاپ شناسنامه قرار می‌گرفت و فرد برای دریافت شناسنامه دوباره به دفاتر مراجعه می‌کرد اما در طرح جدید، پس از چاپ شناسنامه، پست وارد عمل شده و مرسوله را پس از احراز هویت، تحویل متقاضی در آدرس مندرج می‌دهد.

وی ادامه داد: درصدد افزایش دامنه طرح در صدور کارت ملی هوشمند نیز هستیم که با فراهم شدن زیرساخت‌ها، این خدمت نیز در منازل به مردم ارائه می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ثبت احوال، پست و دفاتر پیشخوان نخواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور نیز در این نشست با بیان اینکه کاهش میزان تردد مردم به ادارات ثبت یکی از سیاست‌های سازمان است، گفت: طرح ارائه خدمات به مردم در منازل، از سوی ۲ دستگاه متولی هویتی و موقعیتی در حال انجام است.

مرتضی ادب افزود: این طرح ابعاد متعددی دارد و مرحله به مرحله اجرا می‌شود و خدمات ثبت احوال با رویکرد تسهیل گری و بردن خدمت به در منازل مردم، به صورت مرحله‌ای وارد این چرخه خواهد شد و در کل کشور گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: مراجعان پیش از اجرای این طرح برای گرفتن یک خدمت، چندین بار به ادارات مختلف مراجعه می‌کردند که با اقدامات صورت گرفته، این رفت و آمدها و به تبع آن هزینه‌ها کاهش می‌یابد و سازمان ثبت احوال به دنبال ساده سازی فرآیندهاست.

وی تاکید کرد: درگاه پذیرش درخواست‌ها در این طرح، دفاتر پیشخوان هستند و در ادامه تلاش خواهیم کرد تا هموطنان با مراجعه به پرتال سازمان، از طریق درگاه اینترنتی نیز از این خدمات بهره مند شوند.

ادب همچنین به راه اندازی اتاق رصد وضعیت جمعیت کشور در سازمان مرکزی اشاره کرد و گفت: استان‌ها نیز برای مدیریت و راهبری به اطلاعات و آمار جمعیتی به روز نیاز دارند و این درگاه که گویا بودن و اعتماد از ویژگی‌های آن است می‌تواند کمک‌های برنامه ریزی و راهبری استان‌ها باشد.

کد خبر 5984796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha