۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

بانوان در دوران انقلاب درس ایثار و شهامت را به همه نشان دادند

بانوان در دوران انقلاب درس ایثار و شهامت را به همه نشان دادند

سنندج-نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بانوان جامعه ما در تمام دوران انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف جامعه درس ایثار، ازخودگذشتگی و شهامت را به همگان نشان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح دوشنبه در مراسم آئین تجلیل از بانوان شاغل در جمعیت هلال احمر استان که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: مادران و بانوان همواره از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار بوده‌اند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واقع روز زن روزی است که در آن به اهمیت جایگاه بانوان پرداخته می‌شود و این روز مهم در راستای تجلیل از عفّت، وقار، حیا و جایگاه حقیقی بانوان می‌باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه به نقش مهم بانوان شاغل نیز اشاره کرد و بیان داشت: بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری، توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف اداری و در بخش‌های مختلف نقش مهمی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: این مهم نشان می‌دهد که این بانوان و مادران از پشتکار، وظیفه‌شناسی و دلسوزی برخوردار هستند و امور محوله خود را به خوبی انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه به نقش مهم حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه (س)، محبوب‌ترین و بالاترین فرد نزد رسول خدا بود، ضمن اینکه، بانوی گرانقدر تنها برای خدا کار می‌کرد و زندگی حضرت و اعمال، رفتار و حتی سکوت ایشان فقط برای وجود خدا بود.

وی در ادامه بر لزوم احترام به مادران اشاره کرد و ابراز داشت: از صفات بارز مادران می‌توان مهربانی، دلسوزی و جایگاه رفیع و ارزشمند آنان نامبرده که بر هیچ کس پوشیده نیست و احترام به مادران حرمت بالایی دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین به نقش آفرینی بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: بانوان جامعه ما در تمام دوران انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف جامعه درس ایثار، ازخودگذشتگی و شهامت را به همگان نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: هلال احمر جایگاهی ارزشمند در جامعه دارد و خدمت به خلق و فعالیت در هلال‌احمر برای فعالان این جمعیت جای افتخار دارد.

کد خبر 5988576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha