۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷

معاون وزیر آموزش و پرورش:

اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی به مجلس ارائه می‌شود

اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی به مجلس ارائه می‌شود

اردبیل- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل، اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف است در برنامه هفتم توسعه کشور با هدف توسعه و تعمیق سواد، اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی را تهیه و تدوین کند.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۰ تعریف چهارم یونسکو از سواد ارائه شده که در آن آمده است؛ سواد به معنای به کار بستن آنچه که می‌دانیم در حالی که ۱۲ سال پیش از آن مقام معظم رهبری در فرمایشات خود از جریان سوادآموزی ۲ مورد را مطالبه کرده‌اند که یکی توسعه سواد و دیگری تعمیق سواد بوده که در واقع بیان دیگری از همان کاربست دانسته‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رشد سوادآموزی در کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه آموزش و پرورش مکلف شده اساسنامه جدید نهضت سوادآموزی را با هدف توسعه و تعمیق سواد و بر اساس تعاریف جدید سواد و با رویکرد همگانی و مادام‌العمر کردن سواد تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

عبدی افزود: یکی از شاخص‌های توسعه جوامع بحث توسعه سواد است و ماهیت سوادآموزی یک کار مردمی است و باید در اساسنامه جدید نیز به سمت مردمی‌سازی تشکیلات سوادآموزی در کشور باشیم که از این حیث آغاز به کار اولین تشکل سوادآموزی کشور در استان اردبیل فرصت بسیار خوبی را در اختیار این استان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه اولین تشکل غیردولتی سوادآموزی مجوز فعالیت خود را از رییس سازمان نهضت سوادآموزی دریافت کرد.

کد خبر 5990843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha