۲۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۳

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:

فرایند سوادآموزی ازطریق نظارت‌های حضوری و غیرحضوری ارزیابی می‌شود

فرایند سوادآموزی ازطریق نظارت‌های حضوری و غیرحضوری ارزیابی می‌شود

سنندج_معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان از آغاز نظارت‌های حضوری و غیرحضوری بر فرایند سوادآموزی استان خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت اعضای گروه بهبود کیفیت انجام خواهد شد.

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت اعمال نظارت بر فعالیت‌ها اظهار کرد: برای ارتقا کیفیت آموزشی و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری، نظارت بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی لازم است و نظارت به رشد ارزشیابی مؤثر در کلاس کمک کرده و منجر به کنترل شیوه‌های آن می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر فرایند سوادآموزی به صورت حضوری و غیرحضوری و در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: نظارت حضوری طی دو مرحله انجام و مرحله اول آن از ۳۰ دیماه جاری آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

خسروی افزود: در همین راستا تیم نظارتی استان تعیین و با مشارکت اعضای گروه بهبود کیفیت سوادآموزی، با حضور در شهرستان‌ها و مناطق، فرایند سوادآموزی در بخش آموزش و امتحانات کنترل و رصد و بر اساس چک لیست‌های طراحی شده و فرم‌های مربوطه، کلیه اقدامات و فعالیت‌ها ارزیابی و از کلاس‌های سوادآموزی بازدید خواهد شد.

معاون سواد آموزی استان کردستان گفت: در پایان این بازدیدها، در جلسه مشترک گروه بهبود کیفیت استان و شهرستان و منطقه، نتایج مشاهدات و ارزیابی‌ها ارائه و گزارش مکتوب نیز برای پیگیری‌های لازم ارسال خواهد شد.

وی از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان خواست بعد از دریافت گزارش بازدید تیم نظارتی استان، نقاط قوت و ضعف درج شده در گزارش را بررسی و نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع موانع و مشکلات اقدام و فعالیت‌های انجام شده برای بهبود امور را به استان بازخورد دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، صحت و سلامت کار و کیفیت بخشی به فعالیت‌ها را مهم‌ترین اولویت این حوزه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت مراقبت برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، گفت: نباید در انجام فعالیت‌ها، کیفیت فدای کمیت شود.

وی از ناظران آموزشی سوادآموزی به عنوان بازوان اصلی نظارت در پیگیری برنامه‌های آموزشی و مکمل نام برد و گفت: ناظرین باید بر اساس شرح وظایف ابلاغی به صورت هفتگی و مستمر بر فعالیت کلاس‌ها و آموزش‌دهندگان نظارت و گزارش بازدیدهای خود را در قالب فرم‌های نظارتی تنظیم و ضمن ارائه آن به سوادآموزی در پرونده‌های آموزشی درج نمایند.

خسروی یکی دیگر از اقدامات استان را نظارت غیرحضوری بر فعالیت‌های سوادآموزی عنوان کرد و گفت: در همین راستا، شهرستان‌ها و مناطق بین کارکنان سوادآموزی استان تقسیم و هر فرد مسؤولیت نظارت بر چند منطقه را بر عهده دارد و از طریق سامانه سوادآموزی و تماس تلفنی با سوادآموزان، روند کمی و کیفی فعالیت‌ها و کلاس‌ها کنترل و رصد و گزارش آن در سامانه درج و جمع بندی و منعکس خواهد شد.

معاون سوادآموزی استان توانمندسازی نیروی انسانی را از برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت بر شمرد و گفت: در همین راستا جلسات توجیهی و دوره‌های آموزشی برای کارکنان، عوامل و آموزش‌دهندگان پیش بینی و در طول سال برگزار می‌شود.

وی در پایان از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خواست متناظر برنامه نظارتی گروه بهبود کیفیت استان، برنامه نظارت حضوری و غیرحضوری در سطح شهرستان‌ها و مناطق پیش‌بینی و تنظیم و از تمامی ظرفیت‌ها به ویژه همکاری و مشارکت اعضای گروه بهبود کیفیت استفاده و برنامه نظارتی و گزارش بازدیدها بر اساس فرم‌های ابلاغی به استان منعکس شود.

کد خبر 5994842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha