۲۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۷

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز مطرح کرد؛

کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه عشایر و روستاییان

کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه عشایر و روستاییان

کرج- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با تاکید بر ضرورت استفاده عشایر و روستاییان استان از ظرفیت‌های صندوق بیمه اجتماعی از کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد قدوسی صبح سه شنبه در سومین نشست ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: در استان البرز حدود ۳۴۰ روستا وجود دارد که صندوق می‌تواند با برپایی میز خدمت و ارتباط چهره به چهره با جامعه هدف، شتاب بیشتری در خدمت رسانی به واجدین شرایط داشته باشد.

وی افزود: اگر ارائه خدمات با حضور میدانی و کار جهادی مسؤولان همراه باشد ضمن اعتمادسازی برای مردم ایجاد انگیزه نیز خواهد کرد. خدمات صندوق باید به صورت گسترده از طریق بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و سایر معتمدان تبیین شود. مجموعه وزارت کشور برای تحقق سهمیه تکلیفی و گسترش چتر بیمه‌ای استان آمادگی همه جانبه دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با اشاره به اینکه با کار جهادی می‌توان بیشتر از سهمیه تکلیفی استان نیز بیمه شده جدید جذب کرد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه البرز به عملکرد ضعیف استان در حوزه جذب و تمدید اشاره کرد و خواستار تعامل و همکاری تمامی اعضای ستاد جهت تحقق سهمیه تکلیفی و اطلاع رسانی گسترده‌تر شد.

فواد محمدی، سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان استان البرز نیز در این جلسه مطرح کرد: همه ساکنان روستاها و مناطق عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان غیر ساکن، قالی بافان، زنبورداران، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و حوزه مشاغل خانگی و مشاغل فصلی و سایر واجدان شرایط می‌توانند در این صندوق عضو شوند.

وی عنوان کرد: واجدان شرایطی که ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند، می‌توانند با عضویت در صندوق از مزایای بلند مدت بیمه‌ای نظیر مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری ازکارافتادگی، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای و همچنین کمک ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه بهره مند شوند. مدیریت صندوق البرز با کار جهادی آمادگی برپایی میز خدمت و ارتباط مستمر و چهره به چهره با جامعه هدف در راستای ارائه خدمات را دارد و تمام توان خود را در این راستا به کار می‌گیرد.

کد خبر 5995846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha