۳۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶

استاندار کردستان:

مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد می‌شود

مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد می‌شود

سنندج_ استاندار کردستان گفت: ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی از مصوبات سفر رییس جمهور است که ساختمان انبار غله برای ایجاد این مجموعه اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با تبریک ماه رجب‌المرجب اظهار کرد: تطبیق دستورالعمل‌ها و اسناد با پروژه پیشنهادی این جلسه در حوزه «پژوهش کاربردی پرورش ماهیان» لازم است و ما در مقام تصویب این پروژه تحقیقاتی نیستیم اما علیرغم دغدغه‌های محیط زیستی باید این ظرفیت را بررسی کنیم.

وی افزود: در تطبیق خود پروژه نیاز به کار دقیق‌تری است و در حوزه محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه‌ای نتایج پژوهش باید با دستورالعمل‌ها انطباق یابد و طرح پژوهشی باید مجدد در جلسات کارشناسی بررسی شود و با قانون و مقررات موجود ادارات مرتبط تطبیق یابد.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی و ایجاد بازارچه محصولات است، اضافه کرد: ساختمان انبار غله که اکنون در مالکیت راه و شهرسازی است برای ایجاد این مجموعه اختصاص می‌یابد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: اعتبار مناسبی از وزارت کشور برای اجرای این پروژه دریافت می‌کنیم و از نظر منابع مشکلی وجود ندارد.

وی در ارتباط با پرداخت عوارض مالیات باارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، گفت: ۲۷ پروژه شهری استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تأمین مالی و با تصویب اعضا اجرا می‌شود و مردم باید در جریان هزینه کرد مالیات باشند.

گفتنی است؛ جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با دستور کار ارائه «نتیجه پژوهش کاربردی پرورش ماهیان فیتوفاگ، بررسی پروژه‌های مرتبط با اجرای بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست، بررسی طرح الحاق اراضی ۷۰ هکتاری ارتش در شهر سنندج» با حضور مسؤولان در سازمان مدیریت برگزار شد.

کد خبر 5999868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha