۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان:

۹۷ درصد جامعه هدف کردستان باسواد هستند

۹۷ درصد جامعه هدف کردستان باسواد هستند

سنندج_ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: براساس آمارهای ارائه شده ۹۷ درصد افراد جامعه هدف بین ۱۰ تا ۴۹ سال در استان کردستان باسواد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی‌پور ظهر دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ۹۷ درصد جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان براساس آمارهای ارائه شده باسواد هستند و در مجموع در حال حاضر کردستان دارای ۳۴ هزار فرد بی‌سواد در این گروه سنی است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی و جذب این تعداد افراد اظهار کرد: باید دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و جذب این افراد پای کار باشند و در این راستا همت گمارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان یادآور شد: سواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این موضوع را نادیده گرفت چرا که سواد به پیشرفت و توسعه کشور و استان منجر می‌شود و باید با افزایش سطح علم و دانایی مردم این پیشرفت‌ها را ارتقا ببخشیم.

رشیدی‌پور یادآور شد: وضعیت کنونی سواد در استان و کشور در مقایسه با قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و به برکت انقلاب اسلامی ایران شاهد کاهش بی‌سوادی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان در چند سال اخیر در حوزه سوادآموزی جهش خوبی داشته است، گفت: اکنون در بسیاری از شاخص‌های این حوزه جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

هاشم ناظمی جلال به وجود مشکلاتی در زمینه زمینه جذب و شناسایی سوادآموزان پرداخت و اضافه کرد: این مشکلات به مباحثی از جمله مسائل فرهنگی و عدم دسترسی به آمار اسمی و مکانی افراد بی‌سواد و کم سواد برمی‌گردد که همت جمعی همه ادارات را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: نبود امنیت شغلی برای آموزش دهندگان از دیگر مشکلات حوزه سوادآموزی است که حدود ۱۰ سال است صادقانه در این حوزه فعالیت می‌کنند و انتظار دارند جذب آموزش و پرورش شوند که امیدواریم این مهم نیز تحقق یابد.

کد خبر 6001718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha