۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

نمایشگاه توانمندی‌های معلولان در زنجان آغاز به کار کرد

نمایشگاه توانمندی‌های معلولان در زنجان آغاز به کار کرد

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان از آغاز به کار نمایشگاه توانمندی‌های هنری افراد دارای معلولیت استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله خدابنده‌لو در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هنری افراد دارای معلولیت که همزمان با ایام مبارک دهه فجر آغاز به کار کرده است، گفت: این نمایشگاه با شرکت حضور دارای معلولیت حاضر در ۱۱ مرکز روزانه و ۱۱ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در محل نگارخانه کانون سهروردی برگزار می‌شود.

وی به آموزش مربیان و مسوولان فنی این مراکز در زمینه «کاربرد هنرهای تجسمی در هنر درمانی و توانبخشی هنری» اشاره کرد و افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، مطابق با تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور تقویت و حمایت از اقدامات هنری ویژه معلولان، کمک‌هزینه‌ای جهت تجهیز اتاق هنر به مراکز توانبخشی پرداخت شده است.

خدابنده‌لو هدف از اجرای هنر درمانی را استفاده از هنر برای توسعه مهارت‌های زندگی و ارتقا و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت عنوان کرد و ادامه داد: شناخت و توسعه قابلیت. های ترسیمی در تقویت کنترل بصری و جسمی، استفاده از هنر برای توسعه ارزیابی و درمان مشکلات رفتاری توان‌خواهان در اجتماع و خانواده از دیگر اهداف تعیین شده در این برنامه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در جهت نیل به اهداف توانبخشی و توانمندسازی و به منظور توسعه و گسترش و بسترسازی لازم برای فعالیت. های هنری بین گروه‌های هدف، سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری برای افراد دارای معلولیت جشنواره تئاتر استانی، جشنواره‌ی تئاتر منطقه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی برای معلولان و … برگزاری کارگاه‌های گوناگون هنر درمانی و… کرده است.

کد خبر 6009112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha