۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۳۴

مدیر کانون مساجد آذربایجان غربی:

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در آذربایجان غربی/ برگزاری جشن تکلیف سیاسی

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در آذربایجان غربی/ برگزاری جشن تکلیف سیاسی

ارومیه - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در دهه فجر توسط کمیته مساجد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی، عصر چهارشنبه در نشست خبری، با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها با پیوست انتخاباتی، در جهت جلب مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این کانون‌ها همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی پیش‌گام بوده‌اند و در دهه فجر نیز با برگزاری برنامه‌های متنوع، میزبان مردم خواهند بود.

رضایی برگزاری جشنواره سرود بچه‌های مسجد، مسابقات ورزشی، جشن بزرگ تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، محافل انس با قرآن، دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان، هر مسجد یک ایستگاه انقلاب، رونمایی از سرود رأی اولی‌ها، برپایی مراسم با موضوع جهاد تبیین و تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت انقلابی، جشن‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر «شهری و روستایی» و جشن انقلاب در روستای برتر استان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در دهه فجر عنوان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی افزود: جشن بزرگ فجرانه با محوریت عید مبعث در مناطق محروم و حاشیه نشین با حضور مردم برگزار خواهد شد.

رضایی با اشاره به فعال بودن ۱۴۰۰ کانون مساجد در استان ادامه داد: در ۴۵ کانون مساجد استان، در قالب هر مسجد یک ایستگاه انقلاب برنامه‌هایی در راستای امیدآفرینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت گسترده مردم برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام راحل، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم در دهه فجر است.

رضایی با اشاره به برگزاری مسابقات در این ایام در مساجد استان، اظهارکرد: مسابقات فوتسال، تنیس، فوتبال دستی، بازی‌های یارانه‌ای بین اعضای بچه‌های مسجد در ۵۰ کانون مساجد برگزار و جوایزی اهدا خواهد شد.

رضایی با اشاره به لزوم توجه به نهضت بازگشت به مسجد افزود: برای حضور جوانان که درکی از زمان انقلاب ندارند نیاز است برنامه‌هایی با هدف جذب این قشر به مساجد برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: جشن انقلاب با محوریت اهل‌سنت به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد فاروق اعظم، توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سوم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان از اهل‌سنت هستند تصریح کرد: ۴۴۰ کانون اهل‌سنت در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ظرفیت مطلوبی محسوب شده و همکاری مطلوبی با کانون‌های مساجد دارند.

کد خبر 6010907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha