۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

حوزه‌های علمیه فارس در طرح کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می‌کنند

حوزه‌های علمیه فارس در طرح کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می‌کنند

شیراز-تفاهم نامه مشترک همکاری فی مابین حوزه علمیه و منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در راستای مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه مشترک همکاری فی مابین حوزه علمیه فارس و منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به کار گیری ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود طرفین به امضا رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هدف از این انعقاد این تفاهم را تبیین و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت عنوان کرد و گفت: با توجه به تعامل و ارتباط روحانیون و مبلغین با مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود حوزه‌های علمیه در قالب مروجان منابع طبیعی و عضویت آنان به عنوان همیاران طبیعت می‌توان از ظرفیت‌های روحانیت در گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم بهرمند شد.

حجت الله مرادی از عضویت روحانیون و مبلغین در سامانه همیار طبیعت خبر داد و گفت: مجموعه حوزه‌های علمیه در صورت تمایل می‌توانند با ثبت نام در سامانه همیار طبیعت به عنوان مروج طبیعت با منابع طبیعی همکاری کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محمودی مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به توان و ظرفیت‌های آموزشی و علمی اساتید، طلاب و کارکنان حوزه‌های علمیه در ارتقا فرهنگ منابع طبیعی به مردم اظهار داشت: با به کارگیری ظرفیت‌ها و امکانات این مجموعه در ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه می‌توان در این راستا به حفظ و حراست بیشتر این عرصه‌ها کمک کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به منابع عمومی کشور تصریح کرد: هم افزایی و همکاری در گسترش فرهنگ منابع طبیعی و مشارکت در توسعه فضای سبز، بویژه اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از تعهدات و اولویت‌های مهم ما در انعقاد این تفاهم نامه است.

کد خبر 6016209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha