۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

۱۷۲ قطعه اراضی جلگه ای- جنگلی غرب مازندران رها شده است

 ۱۷۲ قطعه اراضی جلگه ای- جنگلی غرب مازندران رها شده است

نوشهر - مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: ۱۷۲ قطعه اراضی جلگه ای - جنگلی ده هکتاری در غرب استان رها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی عصر چهارشنبه در آئین کاشت نهضت مردمی یک میلیارد اصله درخت در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزایش دما و تغییرات خاص آب و هوایی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و یک سوم بارندگی جهان را دارا است.

وی با تاکید بر حفظ طبیعت گفت: برای حفظ آن باید نسبت به درختکاری اقدام کنیم زیرا درختکاری از روش‌های اساسی برای ترسیب کربن است و در این طرح مردمی قرار است در ایران طی چهار سال آینده یک میلیارد اصله درخت کاشته شود.

وی با عنوان اینکه قرار نیست سازمان منابع طبیعی به تنهایی بار اجرای طرح رابه دوش کشد، افزود: برای نهضت مردمی کاشت درخت تمامی دستگاه‌ها و مدارس پای کار آمدند و تلاش می‌کنیم تا اجرایی شود.

خزایی از شناسایی ۴۵۰ هکتار اراضی شنی و ماسه‌ای برای درختکاری در غرب استان خبر داد و گفت: درخت‌هایی نظیر زیتون، افرا، اکالیپتوس و غیره در آن کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر با عنوان اینکه برای خوراک صنایع نیازمند زراعت چوب هستیم، افزود: در منطقه ۹۵۳ قطعه ده هکتاری وجود دارد که ۱۷۲ قطعه اراضی جلگه‌ای جنگلی رهاشده و یکی از اولویت‌های احیای آن، زراعت چوب است.

بیش از چهار اصله درخت با تلاش دانشجویان در محوطه دانشگاه علوم دریایی نوشهر کاشته شد.

کد خبر 6018068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha