۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶

مدیرعامل صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد؛

افزایش چشمگیر تحت پوشش‌ها در دولت سیزدهم

افزایش چشمگیر تحت پوشش‌ها در دولت سیزدهم

اردبیل- مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در دولت سیزدهم رشد جهشی گروه‌های تحت پوشش این صندوق را شاهد هستیم که نسبت به سال‌های گذشته این حرکت‌ها تحول‌آفرین بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت‌الله برقراری عصر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: هم اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کشور هستند که اقدام برای پوشش جمعیت روستایی و عشایری به سرعت در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه پوشش صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر اجباری نیست بلکه تلاش ما بر این است تا با ایجاد رغبت و انگیزه در روستاییان و عشایر آنها را تحت پوشش قرار داده و زمینه بهره‌مندی از خدمات صندوق را اعم از بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و همچنین بیمه تکمیلی افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در ۲ سال اخیر به نسبت هشت سال دولت گذشته اقدامات حمایتی و تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری را در کشور شاهد هستیم و قطعاً این حرکت با قدرت و قوت در حال انجام است.

برقراری بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها را برای اطلاع‌رسانی در این حوزه و پرداخت ۲ برابری حق بیمه از سوی دولت در این بخش یادآور شد و افزود: دولت زمینه تشویق و ترغیب را برای روستاییان و عشایر فراهم کرده و زنان دارای سه فرزند و بالاتر به صورت رایگان می‌توانند در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تحت پوشش صندوق در بیایند.

وی سیاست حمایتی دولت را از خانواده‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هزار زن غیر شاغل سال آینده از خدمات رایگان صندوق استفاده خواهند کرد و در کنار آن تلاش بر این است تا به ازای تولد هر فرزند، ۲ سال به سوابق بیمه‌ای این افراد افزوده شود.

برقراری از اجرای طرح آزمایشی پرداخت بیمه تکمیلی برای تمام مستمری‌بگیران در سه استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: قرار است این طرح به تمام استان‌ها تسری پیدا کرده و در کنار آن پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مستمری بگیران با کمترین توقف پشت نوبتی به انجام می‌رسد.

وی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را مولود انقلاب و تنها صندوق حمایتی کشور به شکل مناسب اعلام کرد و گفت: جامعه هدف ما از ۲ عنصر ایمان و امید به عنوان سرمایه اصلی کشور بهره می‌برند.

در این مراسم مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل نیز از تلاش برای افزایش تحت پوشش جامعه هدف خبر داد و یادآور شد: ۴۶ درصد جامعه هدف از خدمات صندوق در روستاها و مناطق عشایری استفاده می‌کنند.

عباس علوی تصریح کرد: روستاییان و عشایر به دلیل شرایط درآمدی پایین با پرداخت رقم ناچیز ۷۵۰ هزار تومان سالانه به صورت حداقل و سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سطح بالاتر می‌توانند از خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

وی مزایای متنوع صندوق و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای را به همراه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه برای بازنشستگان یادآور شد و گفت: در هفته‌های آینده عیدی این بازنشستگان نیز پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6018074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha