۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان خبر داد؛

ارایه خدمات سوادآموزی به افراد بی‌سواد ندامتگاه‌های کردستان

ارایه خدمات سوادآموزی به افراد بی‌سواد ندامتگاه‌های کردستان

سنندج_ معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از ارایه خدمات سوادآموزی به افراد بی‌سواد ندامتگاه‌های کردستان خبر داد.

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ارائه خدمات آموزشی به افراد بی‌سواد و کم سواد ندامتگاه‌های استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه با همکاری اداره‌کل زندان‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و از سال‌های گذشته با همکاری مشترک افراد بی‌سواد و کم سواد ندامتگاه‌ها تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: تاکنون دو مرکز یادگیری محلی زندان‌ها به شیوه مشارکتی در ندامتگاه‌های سنندج و کامیاران راه‌اندازی و علاوه بر سواد پایه، مهارت و حرفه‌آموزی نیز در دستور کار مراکز قرار دارد.

خسروی همچنین گزارشی از عملکرد سوادآموزی سال گذشته ندامتگاه‌های استان ارائه کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ حجم ابلاغی سوادآموزی ندامتگاه‌ها ۸۳ نفر بود که تعداد ۱۰۲ نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

حجم ابلاغی سوادآموزی ندامتگاه‌ها ۱۰۱ نفر است

معاون سوادآموزی استان حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ را ۱۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۶ نفر مربوط به دوره سوادآموزی، ۴۰ نفر دوره انتقال و ۳۵ نفر مربوط به دوره تحکیم است.

وی افزود: این حجم بین ندامتگاه‌های شهرستان‌های سقز، ناحیه یک سنندج، قروه، کامیاران و مریوان توزیع شده است و فرایند ثبت نام و کلاس گذاری این افراد در حال انجام است و انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده تا پایان کلاس گذاری، ۳۰ بهمن ماه، فرآیند کلاس‌گذاری ندامتگاه‌ها نیز با همکاری مشترک به اتمام برسد.

خسروی با بیان اینکه از آغاز زمان کلاس‌گذاری تاکنون از ۱۰۱ نفر حجم ابلاغی تعداد ۵۲ نفر ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: در صورت وجود افراد واجد شرایط، محدودیتی برای ثبت نام نیست و افراد بی‌سواد و کم‌سواد می‌توانند با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی از نعمت سواد برخوردار شوند.

معاون سوادآموزی استان کردستان به دستورالعمل کلاس‌گذاری سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس بند ۷ دستورالعمل ابلاغی و مطابق ضوابط اعلام شده، اولویت اصلی برای تشکیل کلاس‌های ندامتگاه، بکارگیری کارکنان رسمی و یا پیمانی زندان‌ها و نیروهای مسلح، معلمان رسمی و پیمانی شاغل یا بازنشسته به شیوه کلاسی، گروهی و یا فرد به فرد است.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین نشدن نیروی انسانی مورد نیاز، استفاده از آموزش دهندگان واجد شرایط معرفی شده از سوی مؤسسات طرف قرار داد آموزش و پرورش، با عنوان کلاس دوم با اخذ مجوز کتبی از سازمان نهضت سوادآموزی و به شیوه کلاسی بلامانع است.

کد خبر 6018786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha