۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

رییس اداره دامپزشکی تربت‌حیدریه اعلام کرد؛

کشتار بیش از ۲ میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه

کشتار بیش از ۲ میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه

تربت حیدریه- رییس اداره دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ میلیون و ۳۶۴ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه کشتار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالحسن سیدین ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: دامپزشکی شهرستان تربت‌حیدریه بر اساس رسالت سازمان خود مبنی بر پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و نیز نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانواده نظارت همه جانبه از مزرعه تولید تا سفره خانوار را دارد.

رئیس اداره دامپزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: نظارت بر جوجه ریزی بر واحدهای پرورشی، مراقبت و اجرای مدیریت‌های بهداشتی در طول پرورش، نظارت بر کشتار طیور و کشتارگاه‌های طیور و نظارت بر توزیع و نگهداری مواد خام دامی از جمله اقداماتی است که کارشناسان دامپزشکی در راستای تأمین مواد پروتئینی با منشأ دامی انجام می‌دهند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان بر تولید ۵ هزار و۵۱۲ تن گوشت مرغ نظارت بهداشتی داشته‌اند.

سیدین طیور کشتار شده در کشتارگاه در کشتار گاه شهرستان را طی یکسال اخیر بیش از دو میلیون و ۳۶۴ هزار قطعه عنوان کرد و گفت: کشتارگاه طیور شهرستان صنعتی بوده و دکتر دامپزشک و دیگر رده‌های دامپزشکی به عنوان تیم نظارت فنی، بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور از ذبح تا بسته بندی نظارت کامل و همه جانبه دارند.

رئیس اداره دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: همچنین کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شهرستان در این مدت بر تولید و استحصال ۲ هزار و ۶۸۵ تن گوشت قرمز نظارت داشته‌اند که در راستای تولید این میزان گوشت قرمز ۱۱۵ هزار و ۱۲۲ رأس دام سبک و سنگین کشتار شده است

وی بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از ۶ تن گوشت قرمز در کشتارگاه به دلایل بیماری و بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شده‌اند.

کد خبر 6022237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha