۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

با همراهی گروه «دوئوتای»؛

آلبوم تصویری «بیداد خموشان» منتشر شد/ تماشای یک دونوازی متفاوت

آلبوم تصویری «بیداد خموشان» منتشر شد/ تماشای یک دونوازی متفاوت

«بیداد خموشان» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی به آهنگسازی پژمان طاهری و همراهی گروه «دوئوتای» است که به تازگی در قالب یک مجموعه تصویری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم تصویری «بیداد خموشان» به آهنگ‌سازی پژمان طاهری و همراهی گروه «دوئوتای» متشکل از امیرحسین رئوفی و حمید فروزان، توسط نشر موسیقی درنگ منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«بیداد خموشان» کلاژی موسیقایی و برداشتی آزاد از آلبوم «سوگواران خموش» اثر پژمان طاهری آهنگ‌ساز ایرانی است که برای دوئت سنتور بازتنظیم شده است.

این آلبوم تصویری شامل پنج قطعه است که پیش‌تر در قالب آلبوم صوتی منتشر شده و حالا در قالب تصویری پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

حمید فروزان (سنتور لاکوک ۹ خرک)، امیرحسین رئوفی (سنتور می‌کوک ۱۲ خرک)، سیاوش کامکار (پالایش صدا)، نرگس مظاهری (اصلاح رنگ، تدوین و جلوه‌های بصری) و حمیدرضا سوسنی (مدیر هنری) عوامل تولید آلبوم تصویری «بیداد خموشان» هستند.

این دونوازی با تمرکز بر ترکیب‌های گوناگون دوئتِ سنتور، فعالیت خود را با کنسرت‌های دانشجویی متعدّد در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر آغاز کرد و در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد اعضا، این اجراها در دانشکده هنرهای زیبای تهران و دانشکده هنر و معماری تهران ادامه پیدا کرد، بارقه‌های شکل‌گیری «دوئوتای» حاصل همنشینی و هم‌اندیشی دوران دانشجویی امیرحسین رئوفی و حمید فروزان در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران بود. چندین کنسرت و اجرا در جشنواره‌های داخلی و خارجی از سایر فعالیت‌های «دوئوتای» در یک دهه گذشته است.

«بیداد خموشان» در اسفند ۱۴۰۰ به دعوت پژمان طاهری در فرهنگستان هنر اجرا و ضبط زنده شده است که پس از گذشت ۱ سال، حال در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

شایان‌ذکر است که دومین اثر «دوئوتای» پس از «بیداد خموشان»، آلبومی به نام «ستر سنتور» است که در سال آینده منتشر خواهد شد.

کد خبر 6026965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha