۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۷

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:

کاهش نرخ فرزند آوری جمعیت عسلویه را به سمت سالمندی سوق می‌دهد

کاهش نرخ فرزند آوری جمعیت عسلویه را به سمت سالمندی سوق می‌دهد

بوشهر - معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کاهش نرخ فرزند آوری، جمعیت شهرستان عسلویه را به سمت سالمندی سوق می‌دهد.

محدثه فخرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته جوان از ۲ الی ۸ اسفند با شعار جوان سالم، خانواده سالم، جامعه سالم، بهانه ایست برای هشدار به خانواده‌های تک‌فرزند که جمعیت شهرستان عسلویه به سمت سالمندی پیش می‌رود افزایش سن زمینه کاهش باروری را فراهم می‌نماید.

فخرایی اذعان داشت: از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت جوان شهرستان عسلویه، حدود ۴ هزار نفر جمعیت متأهلین را تشکیل می‌دهند که این تعداد فقط ۸۵۰ فرزند را دارا هستند که این آمار نشان از عدم علاقه خانواده‌ها به فرزند آوری دارد که هشداری جدی از سالمندی جمعیت شهرستان عسلویه در سال‌های آتی است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت شهرستان را افراد میان‌سال تشکیل می‌دهند که با کاهش ازدواج و فرزند آوری، جامعه را به‌سوی جمعیت سالمندی می‌کشاند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان عسلویه در ادامه بیان کرد: هفته جوان فرصت مناسبی است که با تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری و آگاهی از فواید جوانی جمعیت، شهرستان عسلویه را به سمت تحقق شعار عسلویه جوان بمان هدایت کنیم.

کد خبر 6037443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha