۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷

با حضور معاون وزیر علوم؛

آیین سی سالگی دانشگاه سوره برگزار شد

آیین سی سالگی دانشگاه سوره برگزار شد

آیین سی سالگی دانشگاه سوره در تالار حوزه هنری دانشگاه سوره برگزار شد و از برخی استادان و مدرسین برتر دانشگاه سوره در زمینه های علمی، هنری، فرهنگی و سیاسی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین ساعی رییس دانشگاه سوره و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین ۳۰ سالگی دانشگاه سوره و قدردانی از اساتید این دانشگاه، اظهار کرد: نقطه رشد عجیب و غریبی در عرصه هنر پس از انقلاب اسلامی داشتیم که یکی از مظاهر آن دانشگاه سوره است.

رییس دانشگاه سوره و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به رشد رشته‌های هنری پس از انقلاب اسلامی، گفت: زمانی ۳۰ بانوی نقاش در کشور نداشتیم اما در حال حاضر این عدد حوالی ۲۰ هزار الی ۳۰ هزار نفر است.

ساعی با اشاره به رشد چند صدتایی تعداد رسانه‌ها پس از انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: این رشد در حوزه‌های هنری ناشی از اعتماد به نفسی بوده است که انقلاب اسلامی به مردم داد. این روحیه خودباوری مبنی بر اینکه ما می‌توانیم در بین مردم دمیده شد. این اعتماد به نفس الان وجود دارد و مردم خود را صاحب اختیار و صاحب تاثیر می‌دانند و همین اعتماد به نفس منجر به حرکات انفجاری در حوزه هنر شده است.

رییس دانشگاه سوره درباره نقطه اوجی که برای رشد این دانشگاه ترسیم شده است، تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش کردیم جهشی در دانشگاه سوره رخ دهد که برخی ثمرات آن در حوزه پژوهش و انتشارات و برگزاری کلاس‌ها خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: امیدوارم در پنج سال آینده دانشگاه سوره با رنسانس در هویت خود مواجه باشد. به طوری که شاهد دانشگاهی بسیار متفاوت از چیزی که الان هست مواجه باشیم. آنچه من در ذهن دارم یک دانشگاهی است که نه تنها ویژند آن در تارک سپهر کشور بدرخشد بلکه در منطقه و جهان اسلام شناخته شده باشد و دانشجویان خارجی علاقمند به حضور در این دانشگاه باشند. من چنین افقی را برای دانشگاه سوره آرزومند هستم و امیدوارم بتوانیم در این راستا حرکت کنیم.

ساعی همچنین در پایان سخنان خود به جنگ در غزه نیز اشاره کرد و گفت: جنگ در غزه یک جنگ جهانی است. این خط مشی که غزه ایجاد کرده است آزمون بزرگی برای انسانیت است.

همچنین در این مراسم از نماد جدید دانشگاه سوره و کتاب گنجینه دانشگاه سوره رونمایی شد.

این مراسم با حضور عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، محمد حسین ساعی رییس دانشگاه سوره و سایر مسؤولین و اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر 6037826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha