۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

ثبت ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ رای در دقیقه در کرمانشاه/مشارکت افزایش یافته است

ثبت ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ رای در دقیقه در کرمانشاه/مشارکت افزایش یافته است

کرمانشاه- رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه از ثبت سیستمی یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار ۳۰۰ رای در دقیقه در کرمانشاه خبر داد و گفت: مشارکت کرمانشاهیان نسبت به دور گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر علی شعبانی شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه روند انتخابات در استان کرمانشاه، اظهار کرد: فرایند انتخابات در ۳۲ گام برای این دوره پیش بینی شد که ۳۱ گام در حوزه‌های مختلف و اولیه با موفقیت پشت سر گذاشته شد و اکنون در گام سی و دوم اجرای انتخابات از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد.

وی افزود: بر اساس قانون زمان انتخابات ۱۰ ساعته دنبال می‌شود اما این زمان با توجه به استقبال مردم و حضور در پای صندوق‌های رأی پس از دو مرتبه تمدید از سوی وزارت کشور هم اکنون از سوی ستاد انتخابات کشور تا ساعت ۲۴ مجدد تمدید شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به شروع شمارش آرا، تصریح کرد: در صورت اتمام شدن رأی گیری و عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی از ساعت ۲۲ امشب شعب خالی از رأی دهندگان می‌توانند شمارش آرای خود را آغاز کنند اما در شعب شهری تا ساعت ۲۴ و تا آخرین نفر رأی دهنده برپا خواهند بود.

شعبانی ادامه داد: میزان مشارکت مردم استان کرمانشاه هنوز قطعی نشده زیرا آمار شرکت کنندگان به صورت لحظه‌ای در حال تغییر است اما در حال حاضر نسبت به دور گذشته روند بهتری مشاهده شده و از آمار دور گذشته عبور کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال نزدیک شدن به انتظار، پیش بینی و نظر سنجی‌ها هستیم، گفت: در هر دقیقه در استان کرمانشاه بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ رأی در سامانه در حال ثبت است و در صورت نهایی شدن اعلام آرا به صورت قطعی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به شایعات مبنی بر شروع شمارش آرا در صندوق‌های شهری و روستایی، گفت: تا ساعت ۱۰ شب هیچ صندوق در شعبه شهری و روستایی بازگشایی نشده و آمار اعلام شده تا پیش از این ساعت بدون سندیت است اما چنانچه صندوقی پیش از ساعت تعیین شده شمارش آرا را آغاز کرده باشند تخلف و بررسی جدی خواهد شد.

شعبانی در پایان با بیان اینکه ماهیت آرا هنوز برای ما مشخص نشده، عنوان کرد: با این وجود بر اساس ثبت الکترونیکی آرا تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات قابل ملاحظه و بررسی است.

کد خبر 6043269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha