۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بی‌سوادان را معرفی کنند

دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بی‌سوادان را معرفی کنند

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح شهید علی محمودوند ویژه بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بی‌سوادان را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای سواد آموزی سمنان به میزبانی آموزش و پرورش بیان کرد: طرح شهید علی محمودوند ویژه بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی در استان با موفقیت همراه شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه باسواد کردن جامعه‌هدف تحت پوشش خود همکاری لازم را داشته باشند، افزود: ثبت احوال، بهزیستی و کمیته امداد برای شناسایی و معرفی بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند.

ترویج سواد آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: سوادآموزی اختصاص به عامه مردم دارد و هر دستگاهی باید مخاطبان تحت پوشش خود را باسواد کند و در صورت نیاز از ظرفیت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش نیز بهره گیرد.

وزیری از اجرای تدوین اطلس باسوادی استان سمنان با هدف رصد میزان سواد اولیا خبر داد و افزود: این اقدام با همراهی دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اگر به دانش‌آموزان، سواد سلامت و انرژی آموزش دهیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد، گفت: ایجاد دبیرخانه‌های سواد به ارتقای سواد عموم جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

اقدامات خوب صورت گرفته در استان سمنان

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: موزش دوره‌های سوادآموزی گروه هدف در راستای راهکارهای سند تحول مبنی بر ارتقای جایگاه ایران در ارزیابی‌های کیفیت جهانی در چهارچوب معیار اسلامی و معرفی الگوی تعلیم و تربیت ویژه سوادآموزان انجام شد

زینب داودی بیان کرد: با ارزیابی صورت‌گرفته و استان سمنان در زمینه کم‌ترین بی‌سوادی در کشور و هم‌چنین سطح باسوادی در کشور، رتبه اول را کسب کرد و در زمینه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱، موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شد.

وی چهار طرح مدرسه به مدرسه در راه سواد، پالایش مدرسه‌محور، پالایش محله‌محور و همیار سواد را از برنامه‌های ابتکاری و اجرایی استان برشمرد و افزود: پیشنهاد می‌شود تا از ظرفیت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی ازجمله جبهه فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی، استثنایی، صنعت و معدن، اداره کار و رفاه اجتماعی برای تشکیل کلاس‌های سوادآموزی استفاده شود.

کد خبر 6054707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha