۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران انجام شد

۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران انجام شد

ساری- سرپرست سازمان جهادکشاورزی مازندران از تولید ۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی ماه قبل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی از جوجه‌ریزی ۱۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۲۲ قطعه‌ای در اسفندماه سال گذشته در استان مازندران خبر داد.

وی تعداد جوجه گوشتی تولیدی کارخانجات جوجه کشی استان را ۵۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۷۴ قطعه در سال گذشته اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۲۹ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۰ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۲۲ قطعه جوجه ریزی در مزارع مرغ گوشتی استان انجام شد، ادامه داد: ۳۲۷ هزار و ۷۰۴ قطعه جوجه‌ریزی نیز در مزارع مرغ مادر استان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود ۲۹ هزار و ۷۸۸ تن گوشت سفید در استان تولید شود.

مؤمنی بیان کرد: نژاد آپلاس در ۱۲۸ واحد مرغداری با ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۰ قطعه، نژاد آرین در ۳۹۱ واحد مرغداری با ۵ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۴۵ قطعه، نژاد رأس در ۳۱۱ واحد مرغداری با ۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۵۷۲ قطعه و نژاد کاب در ۴۷ واحد مرغداری با ۸۸۹ هزار و ۱۸۵ قطعه جوجه ریزی شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: شهرستان آمل با ۱۰۰ واحد جوجه‌ریزی و ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۱ قطعه، ساری با ۱۰۶ واحد و ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۶۰ قطعه و شهرستان قائمشهر با ۶۱ واحد جوجه‌ریزی با یک میلیون و ۸۸۳ هزار و ۳۱۰ قطعه به ترتیب رتبه اول تا سوم را در استان دارا هستند.

این مسؤول اظهار کرد: هفته اول اسفندماه سال گذشته ۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۸۳۴ قطعه، هفته دوم ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۲۳۱ قطعه، هفته سوم ۳ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۹۵ قطعه و هفته چهارم ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۶۲ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شد.

کد خبر 6068243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha