۱ دی ۱۳۸۶، ۱۵:۳۵

/ اختصاصی مهر/

اسامی احزاب عضو ائتلاف مردمی اصلاحات اعلام شد

اسامی احزاب عضو ائتلاف مردمی اصلاحات اعلام شد

نایب رئیس شورای هماهنگی ائتلاف مردمی اصلاحات اسامی 14 حزب، تشکل و جمعیت سیاسی عضو ائتلاف مردمی اصلاحات را اعلام کرد و گفت: این ائتلاف با حضور فعال این گروه های سیاسی از چند ماه پیش کار خود را آغاز کرده است.

قدرتعلی حشمتیان، نایب رئیس شورای هماهنگی ائتلاف مردمی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: "مجمع اسلامی بانوان، جبهه تجکیم دموکراسی، جبهه متحد فرهنگیان، حزب مردم سالاری، جمعیت مستقل ایران اسلامی، کانون همبستگی فرهنگیان ایران، جمعی از نمایندگان ادواری مجلس، جمعی از شورای عالی حزب همبستگی، کانون ولی عصر(عج)، جمعیت طرفداران نظم و قانون، حزب وفاق، خانه فرهنگیان ایران، جمعیت ایران فردا و فارغ التحصیلان ابوریحان بیرونی"، 14 گروه سیاسی عضو جبهه مردمی اصلاحات هستند.

دبیر کل جمعیت مستقل ایران اسلامی درباره معرفی کاندیداهای این تشکل در تهران و کشور افزود: 15 نامزد ما در تهران معرفی شده اند و مابقی نامزدهای ما علی رغم هماهنگی کامل با ائتلاف مردمی اصلاحات بعد از تعیین صلاحیت ها معرفی خواهند شد که اکثر این افراد در لیست های مربوط به ائتلاف مردمی اصلاحات، حزب اعتماد ملی و حزب اعتدال و توسعه خواهند بود.

وی ادامه داد: شرایط نامزدهای جمعیت مستقل ایران اسلامی در 11 استانی که نمایندگی دارد به مانند تهران خواهد بود و سعی بر این است تا با احزاب یاد شده هماهنگ باشیم.

حشمتیان گفت: "ولایت، درایت، صداقت و اصلاحات" شعار جمعیت مستقل ایران اسلامی در انتخابات مجلس هشتم خواهد بود.

نایب رئیس شورای هماهنگی ائتلاف مردمی اصلاحات در ادامه اختلافات کنونی گروه های اصلاح طلب را ناشی از اختلاف آنها در انتخابات ریاست جمهوری دانست و تصریح کرد: بر اساس آنچه مسلم است، مشکل اصلی اصلاح طلبان از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، با توجه به اینکه اکثریت اصلاح طلبان روی گزینه هایی همچون هاشمی و کروبی اجماع داشتند، اما اقلیت آنها روی کاندیدا شدن معین به توافق رسیدند و این بابی بود برای تکروی برخی اصلاح طلبان.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان یقینا به لیست ائتلافی100 درصدی نخواهند رسید، خاطرنشان کرد: به دلیل اختلافاتی که از انتخابات ریاست جمهوری بین اصلاح طلبان باقی مانده است، آنها لیست ائتلافی کاملی ارائه نخواهند کرد.  

کد خبر 609152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha