۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۲

ممکن است با شکست مواجه شویم؛

هشدار یک کارشناس به تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام‌جهانی

هشدار یک کارشناس به تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام‌جهانی

یک کارشناس فوتسال بر کیفیت بالای تیم های حاضر در جام جهانی تاکید کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم از اعتبار فوتسال ایران در جهان دفاع کنیم باید با تیم های مطرح بازی های تدارکاتی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا در حالی برگزار شد تیم پالما در حضور لژیونر ایرانی خود مسلم اولادقباد توانست برای دومین سال پیاپی به مقام قهرمانی دست پیدا کند. این مسابقات که چند روز پس از جام ملت‌های آسیا برگزار شد فرصت مناسبی برای مقایسه سطح فوتسال آسیا و اروپا بود.

اسماعیل تقی پور، کارشناس و پیشکسوت فوتسال که برای مشاهده و آنالیز بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا به ایروان رفته بود و از نزدیک در جریان این بازی‌ها قرار داشت در گفت و گو با خبرنگار مهر از سطح بالای این مسابقات و لزوم آماده سازی هرچه بهتر برای تیم ملی فوتسال ایران برای مسابقات جام جهانی تاکید کرد.

اسماعیل تقی پور در خصوص این بازی‌ها گفت: سطح این بازی‌ها بسیار بالا بود و در عین حال درصد اشتباهات بسیار پایین بود و اگر تیمی صدم ثانیه‌ای مرتکب اشتباه می‌شد تیم حریف با بهره گیری از همین اشتباه می‌توانست فرصت خطرناک گلزنی ایجاد کند.

هشدار یک کارشناس به تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام‌جهانی

وی در ادامه گفت: نقش دروازه بان ها در فوتسال امروز بسیار بالا رفته است و اگر دروازه بان تیمی نتواند پا به توپ شود و در جریان بازی مشارکت فعال داشته باشد نخواهد توانست برتری خود را بر رقیب تحمیل کند. این نکته را باید در فوتبال کشورمان مد نظر قرار دهیم و گلرها باید بتوانند بیش از گذشته نقش فعال در بازی داشته باشند و اگر این اتفاق نیفتد از فوتبال روز دنیا عقب افتاده‌ایم.

وی در خصوص مسلم اولادقباد گفت: اولادقباد در این دیدارها حضور زیادی نداشت و برای دقایق کوتاهی بازی کرد که ممکن به دلیل خستگی ناشی از جام ملت‌های آسیا و یا مصدومیت خفیف او باشد.

این کارشناس فوتسال گفت: سطح جام جهانی با جام ملت‌های آسیا قابل قیاس نیست و باید کارهای بزرگی انجام دهیم و هرچند در مقایسه با برنامه ریزی های دیگر کشورها، الان هم دیر است اما باید با بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ بتوانیم برای جام جهانی آماده شویم.

وی تاکید کرد: اگر با شرایطی که در جام ملت‌ها داشتیم وارد جام جهانی شویم کار بسیار سختی در پیش خواهیم داشت. امیدوارم فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال خیلی زود دست به کار شوند و با برگزاری اردوهای خوب و بازی با تیم‌های مطرح بتوانیم از اعتبار فوتسال ایران دفاع کنیم.

اسماعیل تقی پور گفت: اگر با این پیش فرض که چون در جام ملت‌ها قهرمانی شده‌ایم پس می‌توانیم در جام جهانی هم می‌توانیم موفق شویم به سراغ بازی‌های جهانی برویم با شکست مواجه خواهیم شد. ایران در سید یک جام جهانی حضور دارد و باید با برنامه ریزی های دقیق بتوانیم نشان دهیم که جایگاه واقعی ایران در فوتسال کجاست و بی دلیل در سید یک قرار نگرفته‌ایم.

کد خبر 6097286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 0
      آقای تقی پور درست عرض می نماید درضمن تیم در دفاع کردن یکم مشکل داره باید رفع شود
      • حمید کیش IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
        1 3
        شما احتمالا تحصیل کرده هم هستید هیچ وقت به مخاطب یا شخص ثالث نمیگن عرض کرد یا میگن فرمودند یا گفتند برای خودمون فقط میتونیم بگیم عرض کردیم مثل اینکه ما برای شخص دیگر میگیم تشریف آوردید ولی برای خودمون میگیم خدمت رسیدیم اینا اگر درست و به جا استفاده نشه بی احترامی و تمسخر تلقی میشه
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      با این مربی به جایی نمی رسیم مربی بروز میخواهد زیزا صعود با شانس بود با پنالتی جلوی ازبکستان
    • اسی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      کاش میشداین نظرمن یجایی ثبت کنن.. من قطعاومطمعنم که ایران ازگروهش بالانمیره وبدترین بازیهاروانجام میده وباسرافکندگی برمیگرده