۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۱

گزارش مهر؛

کرامتی که انتها ندارد/ اینجا همه امام رضایی اند

کرامتی که انتها ندارد/ اینجا همه امام رضایی اند

همدان- نوای یا امام رضا (ع) در همدان درحالی طنین انداز شد که پرچم سبز دل ربایی همدان را زیر سایه خورشید بُرد.

خبرگزاری مهر، استان‌ها: دل‌ها یک به یک گره خورده است به عشق؛ اصلاً مگر می‌شود ایرانی بود و دلت حرم نخواهد؟ اصلاً مگر می‌شود گره‌ای در کارت بیفتد و یا امام رضا (ع) نگویی؟ مگر می‌شود مادر و دختر و خواهر باشی و خواهر امام رضا (ع) را واسطه نکنی؟

نوای «‌ای حرمت ملجا درماندگان / دور‬مران از درو راهم بده / ‬لایق وصل تو که من نیستم…»

ناگهان بغض مادربزرگ شکست، پای تلویزیون نشسته بود و اشک‌های گرمش گل‌های چادرش را نمناک می‌کرد.

هفته کرامت که می‌شود، خواهر و برادر واسطه می‌شوند برای کریم بودن‌ها...

۲۰ اردیبهشت شد، پرچم امام رضا (ع) در همدان برافراشته شد و تمام شهر ناگهان سبز شد، همه زیر سایه خورشید رفتند.

ندای یا امام رضا (ع) درحالی در همدان طنین انداز شد که در گوش همه گویی این نوا می‌آمد که «آمد ای شاه پناهم بده»...

بزرگترین پرچم مزین به نام امام هشتم (ع) بر فراز شهر همدان نقش بست، قرائت قرآن که با حضور قاری جوان علیرضا رحمانی آغاز شد، همه سکوت کردند و سکوت‌ها را در سرود جمهوری اسلامی خواندن، جبران کردند و یک به یک با قلب‌هایشان خواندند «سر زد از افق، مهر خاوران»

سرود بابا رضا و دختر ایرانم که با جمعی از کودکان و نوجوانان جامعه القرآن همدان آغاز شد، چشم و دل همه مردم درگیر و دار امام رضایی شدن بود.

بزرگ و کوچک آمده بودند، چشم‌هایشان شور خاصی داشت که با روایتگری کرامات امام رضا (ع) و حضور خادمان با نوای نقاره، شور و شعف چشم‌ها به صورت دلدادگان بارید.

کرامتی که انتها ندارد/ اینجا همه امام رضایی اند

چند روز پیش بود که محمد علی حیدری دلگرم، مدیر کانون‌های خدمت رضوی در همدان از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مذهبی خبر داد و گفت: با هدف گرامیداشت دهه کرامت در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان برنامه‌های مختلفی از سوی کانون خدمت رضوی استان برگزار می‌شود. وی با اشاره به شعار دهه کرامت با عنوان «همه خادم الرضاییم و با شما سربلندیم» گفت: برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت در سراسر استان همدان از ۲۰ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر آغاز و تا میلاد امام رضا علیه‌السلام ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

حال که قرعه به نام شهر همدان افتاده بود، در ادامه مسیر بزرگ و کوچک، پیر و جوان دست در دست هم راهی مراسم روز دختر که آمیخته با حضور خدام امام رضا (ع) بود، شدند.

پله‌های ورودی سالن ابن سینا همدان جای سوزن انداختن نداشت، همه با پای سر آمده بودند و دو پله یکی می‌رفتند تا در جایگاه قرار بگیرند، مراسم که با قرائت قرآن آغاز شد… سالن که زنان و دختران، مادران و پسران خردسال بسیاری را در دل خود جای داده بود، با سکوت همراه شد.

از اهدای قطعه تابلوهای فرض حرم به اسامی رضا و معصومه گرفته تا صحبت‌های حاج آقا حسینی و مولودی خوانی سید مصطفی قدمگاهی همه و همه حاضران را میخکوب کرده بود تا آنکه پرچم امام رضا (ع) با آداب خاص و احترام ویژه ای وارد سالن شد.

اشک و شور و شعف، دعاهای زیر لب و آرزوی شفای بیماران تمام سالن را پر کرده بود، کسی چشم از پرچم بر نمی‌داشت، اینجا همدان است… میزبان چند روزه پرچم امام رضایی که همه به کرامتش ایمان دارند، اینجا همه امام رضایی اند و می‌دانند این کرامت امتدادی ندارد...

کرامتی که انتها ندارد/ اینجا همه امام رضایی اند

کد خبر 6102231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha