۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹

امام‌جمعه محمودآباد:

«حج» فرصتی برای نمایش اتحاد جهان اسلام است

«حج» فرصتی برای نمایش اتحاد جهان اسلام است

قزوین- امام‌جمعه محمودآباد گفت: دین مبین اسلام مناسک حج را بستری برای نمایش اتحاد عمیق پیروان دین مبین اسلام و هم‌صدایی آن‌ها در برابر جریان کفر و الحاد قلمداد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: فلسفه الهی حج تجمع مسلمانان در یک‌زمان و نقطه مشترک است تا آحاد مسلمان‌ها به هم نزدیک شده و با هم هم‌فکری کنند.

وی با بیان اینکه خلأ بزرگ امروز ما این است که مسلمانان با هم تصمیم بگیرند، افزود: این اجتماع الهی و این اتحاد و وحدت اسلامی، آن جنبه بارز و روشن سیاسی حج است.

امام‌جمعه محمودآباد عنوان کرد: در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، حج صرفاً یک آئین نیست بلکه دارای روح و فلسفه‌ای عظیم است.

وی با بیان اینکه خمیرمایه حج ابراهیمی چیزی جز تبیین، آگاهی و هم‌افزایی بندگان خدا در مسیر حل مشکلات جوامع اسلامی نیست، تأکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مصائب ضدفرهنگی در جریان حج، ممانعت از تبدیل خروش جمعی مسلمانان در مکه مکرمه و مدینه منوره به یک حرکت جمعی در برابر جریان ظلم است.

حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد: دین مبین اسلام مناسک حج را بستری برای نمایش اتحاد عمیق پیروان دین مبین اسلام و هم‌صدایی آن‌ها در برابر جریان کفر و الحاد قلمداد می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ ماه است که وقایع تلخ و دهشتناکی در هفته‌ها و روزهای اخیر در نوار غزه رخ می‌دهد، بیان کرد: ماشین کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن‌ها لحظه‌ای متوقف نمی‌شود و مسؤولیت و رسالت مسلمانان بیش از هرزمانی بر دوش‌شان سنگینی می‌کند.

امام‌جمعه محمودآباد ادامه داد: مناسک حج امسال، فرصتی برای تجمیع دغدغه‌ها و تبدیل آن‌ها به یک جریان کارآمد و تأثیرگذار در مهار دشمنان انسانیت، عدالت و آزادی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در شرایطی که خیزش‌های ضد صهیونیستی و ضدآمریکایی ازجمله جنبش‌های دانشجویی در جهان که برخاسته از فطرت ظلم‌ستیز انسان‌ها و بازگشت آنان به فطرت و درون‌مایه الهی خویش است، هرروز چهره‌ای جدید به خود می‌گیرد، مسلمانان مسؤولیت مضاعفی در این آوردگاه احساس می‌کنند.

کد خبر 6102354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha