۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

امام جمعه دامغان:

«برائت» نقطه طلایی حج تمتع است/ «غزه» در کانون توجه

«برائت» نقطه طلایی حج تمتع است/ «غزه» در کانون توجه

دامغان- امام جمعه دامغان با تاکید بر تفاوت حج تمتع امسال با گذشته، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند به واسطه حوادث غزه تمتع امسال، یک حج استثنایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان ظهر یک‌شنبه در دیدار با کارگزاران حج و مدیرکل حج و زیارت استان سمنان به میزبانی دفتر خود بیان کرد: یکی از مهمترین سرمایه‌های ما در زندگی اعتقاد مان است که حج نیز یکی از آنها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر خانه خدا و انجام حج سمبل همه معنویت‌ها است، افزود: هر گاه ما می‌خواهیم ثوابی را بسنجیم با حج مقایسه می‌کنیم و برای مثال می‌گوئیم که فلان کار خیر اندازه چند حج ثواب دارد این نمایان گر اهمیت حج در زندگی ما مسلمانان است.

امام جمعه دامغان بیان کرد: حج جایگاه والایی در زندگی ما مسلمانان دارد حج فضای معنوی را در جامعه ما ایجاد می‌کند بدرقه زوار و استقبال از زائران خود یک نوع موج معنویت در جامعه است.

رستمیان بیان کرد: باید از این موج معنویت و فضایی که در موسم حج ایجاد می‌شود، استفاده کرد حجاج خاطرات معنوی و تغییراتی که در این سفر می‌کنند را برای خانواده‌ها بیان کنند.

وی با بیان اینکه حج امسال همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند، استثنایی است دلیل این موضوع هم حوادث منطقه‌ای و مسائل غزه است، گفت: حجاج ایرانی هم باید به این مسئله واقف بانشد.

امام جمعه دامغان تاکید کرد: حج امسال در مقوله برائت بسیار اهمیت دارد با توجه به اتفاقاتی که در جهان رخ داده و حرکتی که در حمایت از مردم فلسطین در تمام نقاط دنیا صورت گرفته، حج امسال اهمیتی دوچندان دارد.

رستمیان با بیان اینکه فلسطین امروز به نماد تقابل با استکبارگران شده است، ابراز کرد: امیدواریم توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند حج امسال حج برائت است، خودش را در حج تمتع امسال نشان دهد.

وی افزود: از همه دست اندرکاران حج تمتع امسال تقدیر و تشکر می‌کنیم شرایط خوبی برای اعزام حجاج شهرستان دامغان به تمتع فراهم شده که جای قدردانی دارد.

کد خبر 6102360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha