۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳:۰۱

آفریقای جنوبی خواستار اقدامات بیشتر دیوان لاهه ضد رژیم اسرائیل شد

آفریقای جنوبی خواستار اقدامات بیشتر دیوان لاهه ضد رژیم اسرائیل شد

با گسترش حملات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که اشغالگران یورش به کرانه‌های شرقی شهر رفح در جنوب غزه را تشدید کرده‌اند و بیم آن می‌رود که نسل کشی هولناک دیگری از سوی جنایتکاران انجام شود، دولت آفریقای جنوبی خواستار تدابیر اضطراری بیشتری از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی شد.

پایگاه خبری الجزیره جمعه شب گزارش داد که دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد که تدابیر اضطراری صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی تغییر شرایط فعلی در غزه را پوشش نمی‌دهد.

آفریقای جنوبی با هشدار به وخامت اوضاع انسانی در رفح اعلام کرد: حمله اسرائیل به رفح و خطر شدیدی که برای کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه، حیات سیستم پزشکی و بقای فلسطینیان در غزه به همراه دارد، تنها تشدید وضعیت کنونی در این منطقه نیست.

در بیانیه آفریقای جنوبی به لاهه آمده است که این حمله همچنین «شرایط جدیدی را به وجود می‌آورد که صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم فلسطین در غزه وارد می‌کند.»

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده بود.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه ششم بهمن صادر شد؛ این حکم، رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

کد خبر 6102694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha