۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۱

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین خبر داد؛

مشارکت بیش از ۵۰۰۰ خادمیار رضوی در جشن‌های دهه کرامت قزوین

مشارکت بیش از ۵۰۰۰ خادمیار رضوی در جشن‌های دهه کرامت قزوین

قزوین- مدیر کانون‌های خدمت رضوی قزوین از اجرای ۴۴ عنوان برنامه محوری در این استان با مشارکت ۵،۰۰۰ خادمیار رضوی در قالب حدود ۲۰۰ کانون خدمت خبر داد.

حسنعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دهه کرامت، دهه فجر آستان قدس رضوی است، اظهار کرد: مسؤولیت و متولی اجرای برنامه‌های دهه کرامت در کشور آستان قدس رضوی است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌هایی که امسال صورت گرفته بنیاد کرامت رضوی و مرکز امور خادمیاری در کشور مسئولیت ستاد دهه کرامت را دارند و در استان‌ها این مسؤولیت با مدیریت کانون‌های خدمت رضوی و در شهرستان‌ها هم دبیران کانون‌های خدمت رضوی مسؤولیت دهه کرامت را بر عهده دارند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین عنوان کرد: همه مجموعه‌های آستان قدس رضوی مستقر در استان‌ها برای کمک، همراهی و مشارکت در برگزاری بهتر و مناسب برنامه‌های این دهه باکرامت کوشا و پای‌کار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۴ عنوان برنامه محوری در سطح استان در طول دهه کرامت برگزار می‌شود، ادامه داد: برای برگزاری این جشن‌ها بیش از ۵،۰۰۰ خادمیار رضوی در قالب حدود ۲۰۰ کانون خدمت رضوی با کمک و مشارکت خیرین، مؤسسات خیریه، هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی و مردم مؤمن و دوستدار اهل‌بیت عصمت و طهارت پای‌کار هستند.

نوروزی بیان کرد: ایجاد حال و هوای امام رضایی و ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه، جریان سازی اجتماعی در راستای بزرگداشت جشن‌های دهه کرامت و ارتقا و زمینه‌سازی هر چه بیشتر ارتباط امت با امام از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از تشکل‌ها، هیئات مذهبی، مؤسسات مردم‌نهاد، دستگاه‌ها و نهادها در جهت مردمی سازی جشن‌های دهه کرامت از مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌های این دهه است، تصریح کرد: حضور و بهره‌مندی حداکثری کانون‌های ۱۹ گانه تخصصی و کانون‌های محله‌ای در راستای برگزاری جشن‌های دهه کرامت، توجه به کیفیت و عمق‌بخشی به برنامه‌ها در جهت ایجاد شور و شعور رضوی، هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های متولی امنیتی، انتظامی، خدمت‌رسانی و هماهنگی لازم با کانون‌های معین آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی از مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، کانون‌های خدمت رضوی، تشکل‌ها، هیأت مذهبی، شرکت‌ها و صنایع تولیدی نهادها، ادارات و دستگاه‌های دولتی می‌تواند در برگزاری باشکوه و گسترده، مفید و مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه قطعاً یکی از اهداف مهم و اساسی در این دهه جهاد تبیین و ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در جامعه است، تأکید کرد: دستگیری از نیازمندان، کمک‌های مؤمنانه، یاری‌رساندن به محرومین مناطق محروم، کم برخوردار و حاشیه شهرها در زمینه های مختلف از دیگر خدمات و فعالیت‌هایی است که در این دهه توسط خادمیاران و یاوران رضوی در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

نوروزی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های محوری در این دهه حضور خادمین حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی است که در روستاها، محلات، مراکز درمانی، تولیدی، نظامی و… حضور خواهند داشت.

وی گفت: مردمی بودن جشن‌ها، برنامه‌ها و خدمات، صرفه‌جویی و مدیریت بر هزینه‌ها، از دیگر ویژگی‌های این ایام است که موردتوجه جدی متولیان این دهه قرار دارد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قزوین از برگزاری ۲ اردوی جهادی سلامت و فرهنگی در مناطق روستایی کم برخوردار استان در این دهه خبر داد و اظهار کرد: اعزام کاروان دانش آموزان استثنایی به زیارت امام رضا (ع)، اجرای طرح خدا قوت کارگر و تجلیل از کارگران، اجرای طرح سپاس معلم و تجلیل از معلمین و تهیه و توزیع ۸۰ هزار پرس اطعام رضوی بین کارگران فصلی، مراکز ترک اعتیاد، بهزیستی، کودکان کار از برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان قزوین است.

وی در پایان یادآور شد: ذبح عقیقه و قربانی و توزیع گوشت گرم آن‌ها بین خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها، همایش ویژه جداگانه برای دختران و پسران نوجوان و خانوارهای ۳ نفر به بالا، افتتاح چایخانه حضرت رضا علیه‌السلام خاکعلی و کلنگ زنی چایخانه حضرت رضا (ع) در اقبالیه، برگزاری ده‌ها برنامه، همایش، جشن، مراسم و… به‌صورت هم‌زمان در سراسر استان و نهایت برگزاری مراسم ویژه اختتامیه جشن‌های دهه کرامت با حضور مسئولین ارشد استانی و خانواده بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی در شام ولادت حضرت رضا (ع) از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه در استان قزوین است.

کد خبر 6102697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha