۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۳

قارداشی با مهر مطرح کرد:

عملکرد نوشاد در عربستان باورکردنی نبود/امیدوار به کسب سهمیه هستیم

عملکرد نوشاد در عربستان باورکردنی نبود/امیدوار به کسب سهمیه هستیم

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه عملکرد نوشاد عالمیان در رقابت‌های گرند اسمش عربستان باورکردنی نبود، بر شانس نمایندگان ایران برای المپیکی شدن در رقابت‌های آسیای میانه تاکید کرد.

مهرداد علی قارداشی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد نوشاد عالمیان در رقابت های گرند اسمش عربستان که با پیروزی برابر بازیکنانی با رنکینگ جهانی بالا همراه بود و همچنین پیش بینی اش از عملکردی که ملی پوشان ایران می توانند در رقابت های انتخابی المپیک در آسیایی میانه داشته باشند، توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه نوشاد عالمیان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های گرند اسمش عربستان اولین باخت خود در این مسابقات را متحمل شد و از جدول کنار رفت، گفت: عملکرد نوشاد عالمیان در مجموع این رقابت ها فوق العاده خوب بود. مقابل بازیکنانی که فکر می کردیم برنده باشد، با اقتدار صاحب نتیجه شد و مقابل آنهایی هم فکر می کردیم نتوانند نتیجه بگیرد، خیلی خوب قرار گرفت و به نتیجه رسید.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه بهترین عملکرد نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم بود که موفق شد «لیانگ جینگ کون» بازیکن چهارم جهان از چین را شکست دهد، تصریح کرد: البته پیش از این رقابت، نوشاد برابر «کائو چنگ جو» از چین تایپه با رنکینگ ۲۹ پیروز شده بود. آن دیدار و نتیجه به دست آمده در آن هم فوق العاده بود اما هم نوشاد و هم نیما ۶ ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا، این بازیکن چین تاپیه را شکست داده بودند.

قارداشی تاکید کرد: با این اوصاف، دیداری که نوشاد عالمیان در گرند اسمش برابر نفر چهارم رنکینگ جهانی (لیانگ جینگ کون) داشت و بردی که مقابل او به دست آورد، بهترین عملکرد این بازیکن به حساب می آید. در مجموع اما عملکرد نوشاد عالمیان در مسابقات گرند اسمش عربستان، دیدارهایی که برگزار کرد و نتایجی که به دست آورد به خصوص مقابل همین بازیکن چینی، باورنکردنی بود.

وی با تاکید بر اینکه قطعا این عملکرد منجر به ارتقای چند پله ای نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که این بازیکن در رقابت های آسیای میانه که اخرین مرحله گزینشی المپیک هم به حساب می آید، بتواند با همین شرایط مقابل حریفانش قرار بگیرد و نتیجه لازم را به دست بیاورد.

قارداشی به تاثیرگذاری همراهی جمیل لطف الله نسبی (سرمربی تیم ملی) در عملکرد نوشاد عالمیان اشاره کرد و گفت: همراهی مربی هم در آمادگی ذهنی و فنی نوشاد بسیار زیاد تاثیر مثبت داشت و به ویژه در جریان مسابقات هم این حضور نتیجه مثبت و تاثیرگذار خود را داشت. خودِ نوشاد هم به این اذعان داشت که بازی با حضور مربی برایش نتیجه بخش بود.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه تیم های ملی مردان و بانوان برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک روز سه شنبه عازم ازبکستان می شوند، گفت: در هر دو بخش مردان و زنان، بازیکنانی در مسابقات حضور دارند که از ملی پوشان ایران رنکینگ بالاتری دارند. در بخش مردان قزاق ها جلوتر از ایران هستند و در بخش زنان قزاقستان و ازبکستان موقعیتی بهتر از نمایندگان ایران در رنکینگ جهانی دارند.

قارداشی در این رابطه ادامه داد: با این اوصاف هم در بخش مردان وهم در بخش زنان، این شانس را داریم که کسب سهمیه کنیم. برای ادوار گذشته بازی های المپیک، ملی پوشان ایران از همین رقابت های آسیای میانه صاحب سهمیه شدند و در این دوره هم با وجود اینکه بازیکنان مان رنکینگ پایین تری نسبت به برتری حریفان دارند، از نظر فنی این شانس را دارند که کسب سهمیه کنند.

وی با یادآوری اینکه تکلیف برخی سهمیه های المپیک بر اساس رنکینگ جهانی مشخص می شود، گفت: رنکینگ ماه جولای ملاک این کار است. البته از میان بازیکنان ایران فقط نوشاد عالمیان شانس کسب سهمیه از رنکینگ جهانی را دارد. نیما عالمیان، ندا شهسواری و مهشید اشتری فقط از مسابقات ازبکستان شانس کسب سهمیه دارند.

کد خبر 6102794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha