۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد

نوشاد عالمیان به احتمال ۹۵ درصد از رنکینگ جهانی سهمیه می‌گیرد

نوشاد عالمیان به احتمال ۹۵ درصد از رنکینگ جهانی سهمیه می‌گیرد

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ضمن تشریح عملکرد نوشاد عالمیان در مسابقات گرند اسمش عربستان، گفت: به واسطه امتیازاتی که او از این رقابت‌ها گرفت، به کسب سهمیه از رنکینگ جهانی خیلی نزدیک‌تر شد.

جمیل لطف الله نسبی که در هر ۶ دیدار نوشاد عالمیان در رقابت های تینس روی میز گرند اسمش عربستان همراه او بود، در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ارزیابی خاصی نمی توان از عملکرد نوشاد در این مسابقات داشت وقتی او عالی و بدون نقص کار کرد و در هیچ دیداری کم کاری نداشت.

وی به دیدارهای مقدماتی نوشاد عالمیان که به ترتیب برابر «سدریک» از بلژیک، «آندریاس لونکو» از اتریش و «محمد البیالی» از مصر برگزار شد، اشاره داشت و خاطرنشان کرد: نوشاد و سدریک دیدارهای زیادی با هم داشته اند که با برد و باخت دو طرف همراه بوده است. این رقابت هم نزدیک وحساس بود اما نوشاد واقعا با قدرت کار کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: مقابل حریف اتریشی هم نوشاد خیلی یک طرفه و با قدرت کار کرد طوریکه بازیکن حریف در اواخر بازی به اصطلاح وا داده بود و بازی را رها کرده بود طوریکه انگار می دانست نمی تواند کاری انجام بدهد. در بازی سوم هم بازیکن مصری با اینکه رنکینگ بالاتری از نوشاد داشت واقع حرفی برای گفتن نداشت و نتوانست حتی یک گیم هم بگیرد.

لطف الله نسبی با تاکید بر اینکه نوشاد عالمیان با اقتدار و بدون اینکه یک گیم را هم واگذار کند از مرحله مقدماتی صعود کرد، یادآور شد: او با قدرت وارد مرحله حذفی شد. «کائو چنگ جو» از چین تایپه حریف اول نوشاد در مرحله حذفی بود. بازیکن آتیه داری که رقابت با او در هر شرایطی سخت است. درست است که در مسابقات قهرمانی آسیا هم این بازیکن جوان مغلوب نوشاد شده بود اما این اصلا تضمینی به پیروزی دوباره نبود. واقعا رقابت با این بازیکن سخت و نفس گیر بود اما نوشاد دوباره از پسِ آن برآمد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه نوشاد عالمیان در دومین دیدار مرحله حذفی موفق به شکست ۳ بر ۲ «لیانگ جینگ کون» از چین با رنکینگ چهارم جهان شد، گفت: این دیدار و نتیجه به دست آمده در آن اوج هنرنمایی نوشاد عالمیان در عربستان بود. پیروزی برابر این بازیکن کار هر کسی نبود اما نوشاد خیلی خوب آن را انجام داد. البته به اعتقاد من نوشاد می توانست این بازی را ۳ بر صفر و نهایت ۳ بر یک ببرد اما عجله ین موقعیت را از او گرفت.

وی در این رابطه ادامه داد: به اعتقاد من فقط عجله در گرفتن امتیاز باعث شد کار به گیم پنجم کشیده شود. این موضوع باعث شد تا نوشاد به حریف مدعی چینی اش امتیاز بدهد. در واقع بازیکن چینی امتیازی از نوشاد نمی گرفت، این خودِ نوشاد بود که به او امتیاز می داد. البته در گیم های چهارم و پنجم نوشاد بهتر توانست بازی را کنترل کند و با تمرکز لازم نتیجه را به سود خود تمام کرد.

لطف الله نسبی با بیان اینکه نوشاد عالمیان در دیدار پایانی برابر «شایدونگ» چینی هم عالی و بدون نقص کار کرد، گفت: حریف چینی اما خیلی بهتر و کم نقص تر کار کرد. او در پوئن های حساس بهتر و با تجربه تر کار کرد و به همین دلیل پیروز شد. نوشاد شاید می توانست این بازی را هم ببرد اما حریفش واقعا کم نقص تر بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: در هر صورت این برای نخستین بار بود که نوشاد عالمیان در رقابت های گرند اسمش تا مرحله یک هشتم نهایی بالا آمد، شاید در هیچ رویدادی نوشاد به این اندازه خوب نبوده است. در کل او در این رقابت ها خیلی سرحال و با روحیه بود. اینکه وقتی در شرایط سخت عقب می افتاد، روحیه اش را از دست نمی داد و عصبی نمی شد، امتیاز بزرگی برایش بود.

وی تاکید کرد: نوشاد از همین مسابقات صاحب ۴۰۰ امتیاز رنکینگی شد که به ارتقایش در رنکینگ جهانی خیلی کمک می کند. با این اوصاف او به احتمال ل۹۰ تا ۹۵ می تواند از رنکینگ جهانی سهمیه بگیرد. نوشاد در حال حاضر در رده ۸ المپیکی است و از حاشیه امنیت خوبی هم برخوردار است. بازیکنانی که بعد از او هستند به ترتیب ۵۰ و ۱۳۰ اختلاف امتیاز دارد که فقط در شرایط غیرقابل پیش بینی قابل جبران است.

لطف الله نسبی گفت: ۱۵ نفر از رنکینگ جهانی سهمیه می گیرند. البته توزیع سهمیه از رنکینگ جهانی قوانین خاص خود را دارد و به واسطه سهمیه های میکس دوبل از تعداد آنها کسر می شود. با این اوصاف نوشاد شانس زیادی برای کسب سهمیه از رنکینگ دارد و اگر این اتفاق رقم بخورد، برای اولین بار درتاریخ خواهد بود.

وی همچنین در مورد عملکرد امیرحسین هدایی در رقابت های گرند اسمش که با شکست در اولین دیدار همراه بود، گفت: اصلا امیر حسین در این رقابت ها خودش نبود، شادابی قبل را نداشت و با همیشه متفاوت بود. فکر می کنم به خاطر رقابت های انتخابی تیم ملی و انتخابی المپیک در شرایط خوبی نیست.

کد خبر 6102895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرید IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      2 0
      هدایی در مسابقات اصلی وببن المللی همیشه ضعیف عمل کرده فکر کنم از نظر روحی باید تقویت بشه .نیما بهترش عمل میکند.ماشالله ب آقا نوشاد خدا قوت دلاور