۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲

ترامپ: بایدن به‌زودی همه کمک‌ها به اسرائیل را متوقف خواهد کرد

ترامپ: بایدن به‌زودی همه کمک‌ها به اسرائیل را متوقف خواهد کرد

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که به باور او، رئیس جمهور کنونی این کشور به زودی تامین هر نوع کمک برای اسرائیل را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی است که به اعتقاد وی، جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور به‌زودی ارسال و تامین هر نوع کمک برای اسرائیل را متوقف خواهد کرد.

ترامپ پیش‌تر در شبکه اجتماعی متعلق به وی موسوم به «تروث سوشال» مدعی شده بود که حزب دموکرات آمریکا که بایدن در آن عضویت دارد، عملا از اسرائیل نفرت دارد!

وی به‌تازگی در این شبکه اجتماعی نوشت: بایدن می‌خواهد فورا همه کمک‌ها به اسرائیل را متوقف کند.

بایدن هشتم مه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که در صورت ورود نیروهای رژیم صهیونیستی به رفح، واشنگتن تامین بخشی از تسلیحات را برای تل‌آویو متوقف خواهد کرد. اندکی بعد نیز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور با توجه به شرایط پیرامون شهر رفح، در حال بازنگری در ارسال برخی کمک‌های نظامی کوتاه‌مدت به اسرائیل است.

آکسیوس پنجم مه به نقل از دو مقام اسرائیلی مدعی شد که دولت آمریکا برای نخستین بار از هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) ارسال محموله مهمات به تل‌آویو را متوقف کرده است.

همچنین روزنامه پولیتیکو، هفتم مه به نقل از منابع آگاه، مدعی شد که آمریکا با توقف ارسال محموله بمب‌های نقطه‌زن، یک پیام سیاسی به اسرائیل داده است.

کد خبر 6102899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha