۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰

گاردین گزارش داد؛

افزایش انزوای جهانی؛ اسرائیل با «سونامی دیپلماتیک» مواجه است

افزایش انزوای جهانی؛ اسرائیل با «سونامی دیپلماتیک» مواجه است

روزنامه انگلیسی «گاردین» به ایجاد تغییراتی در مواضع بین‌المللی پرداخت که انزوای رژیم صهیونیستی را در جهان به دلیل حملات به نوار غزه، بیشتر و این رژیم را با سونامی دیپلماتیک مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی به «سونامی دیپلماتیک» اشاره کرد که اسرائیل در چندین جبهه به علت جنگ در غزه و تشدید بی‌سابقه حملات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها در کرانه باختری، با آن مواجه است.

این روزنامه در گزارش خود به انزوای جهانی که «اسرائیل» با آن مواجه است اشاره کرد، این انزوا در اعمال تحریم‌ها از سوی پایتخت‌های اروپایی علیه سازمان‌ها و افراد اسرائیلی و آخرین مورد آن تحریم یکی از دوستان نزدیک «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر نمود پیدا کرده است.

گاردین می‌افزاید: در حالی که ایالات متحده اعلام کرده است به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای ادامه حمله به رفح، ارسال یک محموله مهمات سنگین نظامی را برای تل آویو متوقف کرده است، ایرلند و اسپانیا هم اعلام کرده اند که به‌زودی کشور مستقل فلسطین را به‌رسمیت خواهند شناخت. همچنین فشارها در اروپا برای اعمال ممنوعیت تجاری بر محصولات شهرک‌های اسرائیلی افزایش یافته است و ترکیه اخیرا ممنوعیت کامل تجارت با اسرائیل را اعلام کرد.

در ادامه گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است: در آمریکای جنوبی نیز چند کشور قطع روابط دیپلماتیک یا کاهش سطح ارتباطات با اسراپیل را اعلام کرده‌اند و کلمبیا پس از بولیوی دومین کشور در آمریکای جنوبی است که روابط خود را با تل آویو قطع کرد.

گاردین همچنین نوشت: در عین حال، اسرائیل از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی مورد تحقیقات قرار دارد و بنا بر گزارش‌ها، این دادگاه در حال بررسی صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی است. در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز که بالاترین دادگاه سازمان ملل است، شکایت نسل‌کشی و تحریک به ارتکاب آن علیه اسرائیل، توسط آفریقای جنوبی در حال بررسی است.

این روزنامه در پایان گزارش خود به این نتیجه رسیده است که علیرغم سخنان مقامات اسرائیلی در مورد خوش بینی در برابر فشارهای بین المللی، این فشارها عواقب جدی برای اسرائیل به همراه دارد که اساسا به علت جنگ با مشکلات اقتصادی مواجه است.

گزارش گاردین در حالی منتشر می شود که دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی شاهد انقلاب علیه اقدامات اشغالگر اسرائیل در غزه و کشتار غیرنظامیان هستند و پایان دادن به ماشین جنگی و محکومیت بین‌المللی تجاوزگری تل آویو را خواستارند.

کد خبر 6103114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      0 0
      من خدمت سربازی نرفتم.کارت پایان خدمت ندارم.