۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

روز گذشته؛

چین ماهواره رقیب استارلینک را به مدار زمین فرستاد

چین ماهواره رقیب استارلینک را به مدار زمین فرستاد

نخستین ماهواره خوشه اینترنت ماهواره ای Smart SkyNet به فضا ارسال شد. این پرتاب بخشی از تلاش چین برای رقابت با شبکه ماهواره ای استارلینک متعلق به ایلان ماسک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، ماهواره مذکور که Smart SkyNet-۱ ۰۱ نام دارد، همراه یک موشک لانگ مارچ ۳B در ساعت ۹:۴۳ دقیقه به وقت محلی دیروز از مقر پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب شد.

سازمان CASC چین، سازنده این ماهواره اعلام کرد: ابزار مذکور فناوری های ارتباطی پرسرعت را در ارتفاع ۲۰ هزار کیلومتری زمین آزمایش می کند.

به گفته سازمان مذکور ۷ ماهواره دیگر به این ابزار می پیوندند تا خوشه اولیه اسکای نت تشکیل شود. احتمال دارد تعداد ماهواره ها به ۱۶ یا ۳۲ عدد برسد.

خوشه Smart SkyNetاحتمالا با دیگر ابرخوشه های ماهواره ای چین در مدار پایین زمین (GuoWangو G۶۰Starlink)ترکیب می شود که شامل بیش از ۱۲هزار ابزار هستند. همچنین احتمال دارد این ماهواره ها با ابزارهایی که در مدار زمین ثابت بالاتر قرار دارند نیز ترکیب شوند.

چنین شبکه یکپارچه و فضایی دسترسی به اینترنت برای تمام کاربران در سناریوها و حوزه های مختلف را فراهم می کند. هنگامیکه خوشه تکمیل شود، شبکه سرویس های پهنای باند را بدون هیچ نقطه کوری در جهان فراهم می کند.

کد خبر 6103197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha