۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶

در نامه دانشجویان بسیجی به استاندار قزوین تأکید شد؛

احداث خط ریلی مترو هشتگرد به قزوین پیگیری شود

احداث خط ریلی مترو هشتگرد به قزوین پیگیری شود

قزوین- جمعی از دانشجویان بسیجی استان قزوین در نامه‌ای به استاندار عنوان کردند: احداث خط ریلی مترو هشتگرد به قزوین سال‌ها است که در طاقچه‌های مدیریتی استان در حال خاک خوردن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در نامه‌ای به استاندار قزوین خواستار پیگیری احداث خط ریلی مترو هشتگرد به قزوین شدند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر محمدمهدی اعلایی

استاندار محترم قزوین

سلام‌علیکم

به استحضار می‌رساند؛ با توجه به درخواست رئیس محترم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به‌عنوان نماینده آموزش عالی در استان به شماره نامه ۱۳۷۱۳۹/۱/ ص در تاریخ ۲۷/‏۰۱/‏۱۴۰۳‬ از وزیر محترم راه و شهرسازی و وزیر محترم عطف به شماره نامه ۱۳۷۲۲۶/۱/ ص مورخ ۰۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ مبنی بر ادامه احداث مسیر قطار شهری از هشتگرد به قزوین، با پیگیری و نامه رسمی وزیر محترم علوم به شماره نامه ۱۹۷۵۰/و به تاریخ ۰۴/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ به دفتر معاون اول ریاست‌جمهور، دستور اجرا و اقدام توسط دکتر محمد مخبر، معاون اول محترم رئیس‌جمهور به شماره نامه ۱۹۱۹۷ در تاریخ ۰۸/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ به وزیر محترم کشور ابلاغ شد. لذا؛ با عنایت به پیگیری‌های انجام شده در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

در بیان اهمیت و لزوم گسترش خط قطار شهری مذبور آن است که استان قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی، گردشگری و حمل‌ونقل در کشور از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است و از دلایل اهمیت این استان می‌توان به وجود جاده ابریشم، شاهراه غرب به شرق، شمال و جنوب کشور اشاره کرد. این در حالی است که قزوین فاقد فرودگاه بوده و از نظر برخورداری زیرساخت‌های حمل‌ونقل وضعیت مطلوبی ندارد.

لازم توجه است که بیشترین تردد خودرو در کشور (رتبه دوم تا سوم) نیز به این استان اختصاص دارد. حال چنانچه اگر حجم تمامی مسافرت و ترددها به محورهای مواصلاتی جاده‌ای محدود شود، شاهد افزایش تصادفات، قفل شدن تردد، نارضایتی مردم و افزایش زیاد مصرف سوخت خواهیم بود. نارضایتی عمومی دانشجویان نیز در این میان بیش از دیگران به چشم می‌خورد. در این میان، هزینه‌های سرسام‌آور ایاب و ذهاب، اتلاف وقت، تأخیر جهت حضور دانشجویان در دانشگاه و بهره‌وری کامل علمی و تحصیلی، نارضایتی از کیفیت حمل‌ونقل اتوبوسی بین جاده‌ای، مشکلات و چالش‌های فرهنگی – اجتماعی و در نهایت کمبود خوابگاه‌های دانشجویی از عوامل تسریع در فرایند ادامه احداث خط قطار شهری هشتگرد به قزوین است. باید تأکید کنیم که حجم وسیعی از دانشجویان دانشگاه متعلق به استان‌های تهران و البرز می‌باشند.

مع‌الوصف، اجرای طرح مترو هشتگرد به قزوین زمینه بهره‌برداری استان‌های شمال و شمال غرب کشور و اتصال قزوین به شبکه متروی فراگیر تهران را فراهم می‌کند. همچنین؛ تسهیل در حمل‌ونقل جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح جاده‌ای، کاهش ورودی خودرو به پایتخت، اتصال بخشی از ترمینال غرب تهران به قزوین، تسهیل در رفت‌وآمد دانشجویان و فعالان بخش صنعت با توجه به جایگاه صنعتی استان و کارخانه‌های مختلف در حاشیه مسیر تهران به قزوین از جمله مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود. طرحی که سال‌ها پیش با هدف اجرای توسعه حمل‌ونقل ریلی برقی و سریع‌السیر، برخورداری ۱۰ استان دیگر کشور از این ظرفیت، رونق اقتصادی و گردشگری و نیز نهایی کردن سند توسعه استان قزوین قابل‌توجه است. به نتیجه رساندن این طرح کار ۱۹ ساله نه‌تنها برای استان قزوین بلکه برای پایتخت، استان‌های هم‌جوار و شمال غرب کشور نیز ثمربخش خواهد بود.

لذا؛ بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ضمن تقدیر و تحیت، از جنابعالی به‌عنوان نماینده دولت در استان و مجموعه دست‌اندرکار درخواست دارد تا با تلاش و جدیت نسبت به پیگیری حتمی و فوری ادامه اتصال خط ریلی هشتگرد به قزوین که سال‌ها در طاقچه‌های مدیریتی استان در حال خاک خوردن است کوشا بوده و نتیجه آن را به جنبش دانشجویی استان به‌عنوان مطالبه جدی دانشجویی اعلام نمایید. همچنین؛ بسیج دانشجویی آمادگی خود را جهت هرگونه مساعدت اعلام می‌دارد.

کد خبر 6103300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha