۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۷

با حضور خدام رضوی؛

میان ۳ طایفه در کرخه صلح و سازش شد

میان ۳ طایفه در کرخه صلح و سازش شد

کرخه- با حضور خدام حرم امام رضا (ع) در شهرستان کرخه، مراسم صلح و سازش بین سه طایفه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دادگستری شهرستان کرخه ظهر امروز شنبه در مراسم صلح و سازش میان سه طایفه در کرخه که با حضور خدام حرم امام رضا (ع) برگزار شد، ثمرات و اثرات گذشت را بسیار ماندگارتر از مجازات بیان کرد و گفت: گذشت، قلب مؤمنان را به هم نزدیک می‌کند و این کاری است که از هیچ مجازاتی بر نمی‌آید.

محمدعلی جلالی افزود: خانواده‌ای که در اوج اقتدار می‌بخشد دارای روح بزرگی است و کار بزرگی انجام داده که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

وی، سازش و گذشت را از توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه به تأسی از آموزه‌های دین اسلام و آیات و روایات دانست و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخوردها و رفتارهای بزرگ منشانه‌ای مانند گذشت هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان کرخه گفت: سال گذشته حدود چهار فقره پرونده قتل با وساطت و کمک بزرگان و سادات و شیوخ در شورای حل اختلاف شهرستان منجر به سازش شد و امسال نیز یک فقره پرونده قتل به سازش ختم شده است.

جلالی با قدردانی از حضور خدام حرم رضوی بیان کرد: با کمک مردم، بزرگان و شیوخ بی شک بسیاری از دعاوی قابل سازش است و می‌توان از شکل‌گیری پرونده‌های قضائی جلوگیری کنیم.

کد خبر 6103341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha