۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۹

آیین رونمایی از ۲ مجموعه داستان در شیراز برگزار شد

آیین رونمایی از ۲ مجموعه داستان در شیراز برگزار شد

شیراز - آئین رونمایی از ۲ مجموعه داستان گروسو از رامین پوران و رمان تُلخاس از حامد روحی‌فرد با حضور لیلا کردبچه شاعر معاصر و اهالی فرهنگ و ادب در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از ۲ مجموعه داستان گروسو از رامین پوران و رمان تُلخاس از حامد روحی‌فرد با حضور لیلا کردبچه شاعر معاصر و مدیر نشری که این دو کتاب را منتشر کرده و دیگر اهالی فرهنگ و ادب با اجرای رسول سنایی، شاعر طنزپرداز در شیراز برگزار شد.

در ابتدای این آئین عنایت چرزیانی با طرح این مطلب که بومی‌گرایی در تاریخ معاصر مسأله‌ای اجتماعی است گفت: اهمیت بازیابی پتانسیل‌های بومی این است که امکانی را برای خروج از هژمونی ساختارهای متمرکز و دست یازیدن به نوعی کثرت و چند صدایی یا خود به همراه دارد.

وی در ادامه برخی از داستان‌های کتاب گروسو را از این جهت واجد ارزش برشمرد که با تولیدگری‌های غیر متمرکز شخصیت‌ها و ابداعاتِ بیانی و روایت‌گری‌ِ سیال، در سنتی ادبی قرار می‌گیرد که نه تنها با ساختارهای متمرکز و تک صدا هم‌سویی ندارد بلکه گریزی از آنها است.

آیین رونمایی از ۲ مجموعه داستان در شیراز برگزار شد

چرزیانی با ربط دادن تولیدات ادبی به زندگی اجتماعی گفت: یک اثر ادبی خوب به شکل مدیریت شده مؤلفه‌های قدرت مسلط را تکرار نخواهد کرد و داستان‌های رامین پوران را واجد چنین خصلتی می‌دید.

وحید غفوری نیز در قالب نوشته‌ای ادبی - غنایی و قرائت ابیاتی چند از اشعار نظامی غزنوی، نسبت به انتشار این دو اثر ادبی، ابراز ارادت کرد.

توضیحات دو نویسنده در خصوص دو اثر، خوانش بخش‌هایی از آن، پرسش و پاسخ مخاطبان و جشن امضا دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 6103456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha