۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

خاله سارا از «جشن فرشته‌ها» گفت/ آموزش غیرمستقیم مباحث مذهبی

خاله سارا از «جشن فرشته‌ها» گفت/ آموزش غیرمستقیم مباحث مذهبی

سارا روستاپور مجری «جشن فرشته‌ها» از ساخت این برنامه با حضور دخترها و آموزش غیرمستقیم مباحث مذهبی به آنها گفت.

سارا روستاپور مجری برنامه «جشن فرشته‌ها ۲» با اشاره به فضای این برنامه که از کانال پویا روی آنتن می رود به خبرنگار مهر بیان کرد: برنامه «جشن فرشته‌ها» یک برنامه با نوآوری‌های جدید است و به صورت کاملاً غیرمستقیم به مباحث مذهبی و اعتقادی می‌پردازد.

وی ادامه داد: به نظر من یکی از رویکردهای مهم در آموزش به بچه‌ها این است که هیچ وقت نباید به صورت مستقیم عمل کنیم و مدل آموزش غیرمستقیم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

روستاپور با اشاره به حضور بچه ها به عنوان مجری عنوان کرد: برنامه «جشن فرشته‌ها» با آیتم‌های متنوعی تولید شده است و یکی از بخش‌های برنامه را خود بچه‌ها اجرا می‌کنند. وقتی مخاطب با این اجرا روبه‌رو می‌شود که بچه‌های هم سن و سال می‌توانند این وظیفه را بر عهده بگیرند، یک حس و حال خوب را به مخاطبان داخل خانه می‌دهد.

خاله سارا از «جشن فرشته‌ها» گفت/ آموزش غیرمستقیم مباحث مذهبی

مجری برنامه «جشن فرشته‌ها ۲» با اشاره به محوریت برنامه گفت: بابت اجرای این برنامه به عنوان یک مجری برای بچه‌ها حس خیلی خوبی دارم، البته اجرای فعلی برای گروه کودک است و قبلاً سابقه اجرای گروه خردسال را داشتم و کمی فرم اجرا برای این ۲ گروه متفاوت است.

روستاپور اضافه کرد: بچه‌های رده سنی در گروه کودک چون بزرگتر شدند، دوست دارند کمی جدی‌تر با آن‌ها رفتار شود و کمی راحت تر در برخوردها به عنوان همراه کنارشان باشیم. برنامه «جشن فرشته‌ها» با سوژه جشن تکلیف روی آنتن آمده است و با محوریت مکلف شدن دختر خانم‌ها نسبت به وظایفی که دارند و باید درست آن تکلیف را در همه حوزه های مسؤولیت‌های مذهبی و اجتماعی انجام بدهند، تولید شده است.

وی با اشاره به دخترانه بودن این برنامه به عنوان یک ویژگی «جشن فرشته‌ها» بیان کرد: اینکه برنامه «جشن فرشته ها» یک برنامه کاملاً دخترانه است می‌تواند ویژگی مهم این برنامه باشد. من تا به امروز در سابقه کاری خودم این فرم از برنامه را تجربه نکرده بودم؛ سال ۹۰ تا ۹۵ برنامه «گل آموز» شبکه آموزش با چنین فضایی تولید می شد و برای دخترها و پسرها بود ولی برنامه «جشن فرشته‌ها» کاملاً اختصاصی برای دختر خانم‌ها است.

خاله سارا از «جشن فرشته‌ها» گفت/ آموزش غیرمستقیم مباحث مذهبی

روستاپور با اشاره به ساخت برنامه هایی برای دختران عنوان کرد: نیاز جامعه امروز ما این است که دختران را باورمندتر کند البته که دختر خانم‌ها در جامعه تلاش بیشتری می‌کنند تا به اهدافشان برسند. خیلی خوب است که ما آموزش‌هایی را از همان کودکی به فرزندانمان بدهیم تا عزت نفس را در بچه‌ها بالا ببریم، اینکه آینده چقدر اهمیت دارد و باید برایش برنامه ریزی داشته باشند و ارزشمند بودن یک دختر را مدام یادآور شویم.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که افتاده در رابطه با حضور مهمانان ویژه در این برنامه است؛ مهمان‌هایی که در برنامه هستند به یک خود باوری رسیدند و موفقیت‌هایی مختلفی را تجربه کرده‌اند.

مجری برنامه «جشن فرشته‌ها ۲» در رابطه با چالش‌های برنامه اظهار کرد: چالش‌هایی که در برنامه برای مخاطبان ارایه می کنیم خیلی بامزه است و باعث شده پویایی برنامه حفظ شود. این چالش ها به گونه ای است که بچه ها در منزل هم می توانند انجام دهند. دنیای امروز باعث شده است که بچه‌ها در فضای مجازی حضور پررنگی داشته باشند پس چه بهتر که چنین بازی ها و چالش‌هایی را یاد بگیرند و انجام دهند و به پرورش خلاقیت آنها کمک شود.

وی در پایان بیان کرد: نسل کودک و نوجوان هر کشور است که آینده آن کشور را می‌سازد و باید بیشترین سرمایه گذاری روی این نسل باشد. در این سن است که ایدئولوژی افراد شکل می‌گیرد و بچه‌ها برای آینده برنامه ریزی دارند و پرورش پیدا می‌کنند.

«جشن فرشته ها» کاری از مجموعه رسانه ای نهضت است که با اجرای سارا روستاپور پخش می شود.

کد خبر 6103458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha