۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱

شیخ رعد الباقی مطرح کرد؛

امروز دشمن در رژیم صهیونیستی متمثل شده است

امروز دشمن در رژیم صهیونیستی متمثل شده است

شیخ رعد الباهی رییس مرکز جنوب الثقافی گفت: امروز دشمن در رژیم صهیونیستی متمثل شده که حملاتش را بر ضد غزه مقاوم ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه نخستین جشنواره شعر عربی طوفان القوافی با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، میلاد عرفانپور رییس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، علی داوودی شاعر و مسؤولین کنسولگری ایران در بصره توسط مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه بصره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شیخ رعد الباهی رییس مرکز جنوب الثقافی گفت: در این جشنواره بیش از ۲۴۰ شعر توسط ۱۵۱ شاعر از ۱۷ کشور از جمله عراق، ایران، عربستان سعودی، لبنان، عمان، مصر، مغرب، لیبی، نیجریه و حتی استرالیا ارسال شد.

وی افزود: امروز دشمن در رژیم صهیونیستی متمثل شده که حملاتش را بر ضد غزه مقاوم ادامه می دهد. آزادی خواهان جهان برخی در میدان جنگ و برخی در دیگر میدان‌ها از این مردم مظلوم در غزه حمایت می‌کنند؛ برخی از آنان با گلوهای صادق و برخی با تحریم تولیدات و کالاهای صهیونیستی به داد مردم غزه رسیده‌اند.

الباهی با اشاره به مساله حمایت از مستضعفان در اسلام ادامه داد: هر کس به داد مستضعفان جهان نرسد خیانت کرده و دچار بیچارگی و خذلان می‌شود؛ به همین دلیل آنچه که امروز در جهان می‌بینیم حرکات دینی، شرعی و اخلاقی است.

رئیس مرکز فرهنگی جنوب در بصره به جشنواره شعر طوفان القوافی اشاره کرد و گفت: این اشعاری که به جشنواره ارسال شده در راستای آیه مبارکه ۶۹ سوره انفال و آماده شدن برای نبرد و مواجهه با دشمن در میدان جنگ است.

ثامر الوندی رییس هیات داوران بیانیه داوران نخستین دوره جشنواره طوفان القوافی را قرائت کرد. در این بیانیه با اشاره به اینکه شعر در طول تاریخ یار مظلومان و مدافع آنان بوده آمده است: امروز و به طریقی دیگر و در موضوعی که جهانیان را از نظر معنوی به هم وصل کرده است با کلمه و شعر به یاری برادران مان در فلسطین شتافته‌ایم. امروز در بصره گرد هم آمده ایم تا جنایت قرن را با ندای شعر و ادب ثبت کنیم همانگونه که شاعران در طول قرن ها چنین کرده اند.

ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان تقدیر شدند.

پس از آن سه برگزیده این جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی معرفی شدند که در بخش شعر فصیح نفر اول کریم الناصری از عراق بود و نفر اول در بخش شعر شعبی عماد غراوی از ایران و استان خوزستان بود.

نفرات دوم و سوم در بخش شعر فصیح به ترتیب مجتبی التتان از بحرین و ممدوح علی سلیم از سوریه بودند و در بخش شعر شعبی نیز نفرات دوم و سوم به ترتیب آقایان اسامه خلیفه از یمن و محمد غزال الکثیری از تونس بودند.

در این مراسم از شعرای بصرافی محمد الاعاجیبی و رفعت الصافی و همچنین از هنرمند تجسمی خانم الموسوی تقدیر شد.

کد خبر 6103473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha