۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

تقویت فرهنگ ایرانی_اسلامی با ترویج کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود

تقویت فرهنگ ایرانی_اسلامی با ترویج کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود

سمنان_ نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی ضرورتی برای آینده کشور است، گفت: رویکرد تقویت فرهنگ ایرانی_اسلامی ترویج کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی عصر شنبه در آئین پایانی و تقدیر از برگزیدگان ملی و استانی جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان به میزبانی سالن همایش‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان ضمن بیان اینکه جامعه کتاب خوان برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای توجه عموم جامعه به ضرورت فرهنگ کتابخوانی است، ابراز داشت: جامعه کتاب خوان و گسترش کتابخانه ها قطعاً آینده بهتری را برای این سرزمین رقم خواهد زد.

وی ضمن بیان اینکه رویکرد تقویت فرهنگ ایرانی_اسلامی ترویج کتاب و کتابخوانی است، افزود: برای این مهم کودکان و نوجوانان نسل امروز باید برای مطالعه کتاب مورد تشویق قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه در شرایط فعلی کنونی با کمبود زمان برای مطالعه مواجه هستیم، ابراز داشت: کتاب باید از گنجه قفسه‌ها خارج و در دسترس قرار گیرد تا بتوان از کوچک‌ترین زمان برای خواندن کتاب بهره برد.

مطیعی ضمن بیان اینکه باید سیاست‌هایی منظور شود تا کودک و نوجوان امروز به سمت کتاب گرایش بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: مدارس و خانواده‌ها در این مهم می‌توانند بیشترین اثرگذاری را داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه در جشنواره رضوی امکان مشارکت همه اعضای خانواده در رده‌های مختلف سنی فراهم است، افزود: وجود این جشنواره خود یکی از بسترهایی که کتاب را در دسترس و خانواده را به خواندن آن ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل و کتاب «آقا سیدمحمود» رونمایی شد.

کد خبر 6103481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha