۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۱

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

صعود دختران فوتسال ایران به جام جهانی/ خیلی دور؛ خیلی نزدیک

صعود دختران فوتسال ایران به جام جهانی/ خیلی دور؛ خیلی نزدیک

تیم ملی فوتسال بانوان ایران تاکنون موفق به کسب ۲ قهرمانی در آسیا شده و باید دید با وجود ۶ سال تعطیلی مسابقات و اردوها شانسی برای حضور در نخستین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۲۵ خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا قرار است از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار شود. کنفدراسیون فوتسال آسیا هنوز میزبان این رقابت‌ها را مشخص نکرده است اما بر اساس آنچه که اعلام شده ۱۲ تیم برتر قاره در قالب ۳ گروه ۴ تیمی با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت تیم‌های اول و دوم هر گروه مجوز حضور در یک چهارم نهایی را به دست خواهند آورد. علاوه بر این ۲ تیم از ۳ تیم برتر هم می‌توانند در مرحله یک چهارم نهایی حضور پیدا کنند. در پایان جام ملت‌های آسیا نیز دو تیم برتر به همراه تیم سوم رقابت‌ها مجوز شرکت در نخستین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال بانوان را کسب خواهند کرد.

صعود دختران فوتسال ایران به جام جهانی/ خیلی دور؛ خیلی نزدیک

مسیر صعود آسیایی‌ها به جام جهانی چگونه است؟

جام جهانی فوتسال بانوان قرار است برای نخستین بار و با حضور ۱۶ تیم برگزار شود. هر چند بر اساس گمانه زنی‌ها به نظر می‌رسد که جام جهانی فوتسال بانوان در کشور برزیل برگزار شود ولی همچنان میزبان این مسابقات هم به صورت رسمی از سوی فیفا معرفی نشده است. اما بر اساس آنچه که پیش تر مشخص شده اولین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال بانوان با حضور ۴ تیم از قاره اروپا، ۳ تیم از قاره آسیا، ۲ تیم از قاره آفریقا و یک از تیم اقیانوسیه و یک تیم هم به عنوان کشور میزبان برگزار خواهد شد. دختران ملی پوش فوتسال ایران که تا کنون با کسب ۲ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا عنوان پرافتخارترین تیم قاره را به نام خود ثبت کردند بدون شک شانس مسلم حضور در نخستین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال بانوان به شمار می‌روند.

شرایط فوتسال بانوان بحرانی‌تر از همیشه

از آخرین بازی رسمی فوتسال بانوان ایران در یک رویداد رسمی و بین المللی حدود ۶ سال می‌گذرد که در این مدت شرایط ملی پوشان ایران به دلیل نداشتن همین بازی‌های رسمی و تعطیلی اردوها روز به روز ضعیف‌تر شده است. البته که تیم ملی فوتسال بانوان پیش از قدم گذاشتن در جام ملت‌های آسیا که به نوعی مسیر رسیدن به جام جهانی خواهد بود، قرار است در بازی‌های داخل سالن آسیا که آبان سال جاری به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد، شرکت کند. بدون تردید حضور در این رقابت‌ها هر چند به تنهایی نمی‌تواند یک تدارک مناسب برای صعود به جام جهانی و تکرار قهرمانی در جام ملت‌ها باشد ولی با این حال یک فرصت طلایی برای تیم ملی ایران است تا بتواند حداقل با آمادگی بهتری راهی یک رویداد حساس «جام ملت‌ها» و یک رویداد تاریخی «جام جهانی» شود.

صعود دختران فوتسال ایران به جام جهانی/ خیلی دور؛ خیلی نزدیک

تدارکات بزرگ رقبا؛ سرگرمی ایران با کافا

ملی پوشان فوتسال ایران در حالی که در چند سال گذشته تمام رقبای آنها مانند چین، تایلند، کویت و ژاپن با انجام بازی‌های تدارکاتی و برگزاری اردوهای با کیفیت روند آماده سازی خود را پشت سر می‌گذاشتند، تنها با شرکت در تورنمنت‌هایی مانند «جام کافا» خود را سرگرم می‌کردند؛ این درحالی است که قطعاً ۶ سال زمان مناسبی برای جوانگرایی و آماده سازی یک تیم بود که فدراسیون فوتبال ایران از آن غافل شد و حالا هم به نظر نمی‌رسد فدراسیون برنامه خاصی مانند اردوی برون مرزی و یا انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خارجی خوب را در برنامه داشته باشد.

بازی درون تیمی پک نامناسب برای تکرار قهرمانی

مرحله جدید اردوی تیم ملی بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت زیر نظر فروزان سلیمانی آغاز خواهد شد اما به نظر می‌رسد برگزاری بازی‌های درون تیمی و تمرین در مجموعه صرفاً برای قهرمانی و رسیدن به جام جهانی کافی نباشد. مبینا ملاآقایی، فرزانه توسلی، نگارسادات یعقوبی، مریم سید، مبینا پروینی، هما آقایی پور، معظمه سنجری، سحرزمانی، نازنین استکی فر، فاطمه رحمتی، محدثه محمدی، فرشته خسروی، الهام عنافچه، طاهره مهدی پور، زهرا کیانی منش، مارال ترکمان
مهتاب بنایی، نسترن مقیمی، کیمیا رحیمی نیا، نسرین قمی، فاطمه حسینی، سارا شیربیگی، مهدیه محمودی نیا، زینب امیری نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند.
----------------------
گزارش: فریبا جلیل خانی

کد خبر 6103483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha