۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۲۰

سند موسیقی آغاز یک راه است؛

پیشنهاد محمد معتمدی برای ذائقه سازی فرهنگی و هنری

پیشنهاد محمد معتمدی برای ذائقه سازی فرهنگی و هنری

محمد معتمدی خواننده و فعال موسیقی، ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین سند ملی موسیقی، بر آغاز ذائقه سازی هنری از شهر کاشان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد معتمدی با توجه به اهمیت معیشت هنرمندان و تصویب سند ملی موسیقی توسط وزارت فرهنگ گفت: بنده معتقدم باید سازوکاری فراهم باشد تا هنرمندان شرایط معاش داشته باشند که مردم بتوانند به رایگان از آن هنر استفاده کنند.

وی افزود: همایش‌ها و کنسرت‌هایی را می‌توان با رعایت چارچوب‌های جامعه در کاشان اجرا کرد؛ به جای اینکه برنامه‌های هنری از شهری مانند کاشان حذف شود می‌توان یک استاندارد سازی شروع شود.

معتمدی بیان کرد: در زمینه ذائقه سازی فرهنگی و هنری تا امروز آنطور که مناسب باشد اتفاقی صورت نگرفته است.

این خواننده ایرانی در ادامه گفت: بنده که در زمینه هنر و موسیقی فعال هستم تاکید می‌کنم که تدوین سند ملی موسیقی کار بسیار بزرگ و زمین‌مانده‌ای بود که انجام شد و به نمایندگی از همه مردم و هنرمندان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تشکر می‌کنم.

سیدمحمدهاشمی جانشین وزیر فرهنگ در رویداد «رایحه و عطر ایرانی» در واکنش به پیشنهاد محمد معتمدی که در این رویداد مطرح کرد، گفت: پیشنهاد هنرمند توانمند آقای محمد معتمدی که بتوانیم از بافت مذهبی کاشان استفاده کنیم و یک ذائقه سازی در حوزه‌های‌ مختلف هنری داشته باشیم بسیار پیشنهاد پخته و به جایی است.

بر اساس این گزارش مدتی پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری خانه موسیقی سند ملی موسیقی را تدوین و نهایی کرده و آن را برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد که با تصویب این سند نقشه راه این حوزه مشخص شد.

براساس سند موسیقی، از هنرمندان توانمند و تولیدات شاخص در راستای شکوفایی موسیقی حمایت و زمینه بهره مندی از گنجینه شعر کهن فارسی در تولیدات موسیقی فراهم خواهد شد.

کد خبر 6103535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha