۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۰

استاندار مرکزی:

مسیر گفتمان جهش تولید با مشارکت مردم در مرکزی تبیین شود

مسیر گفتمان جهش تولید با مشارکت مردم در مرکزی تبیین شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: مسیر گفتمان جهش تولید با مشارکت مردم در این استان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته، عمده برنامه‌های حوزه اشتغال به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید و بیش از ۱۷۸ درصد اشتغال تعهد شده نیز در این سال محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه زمینه برای جهش در استان وجود دارد افزود: برای تحقق شأن و جایگاه واقعی استان باید تلاش مضاعفی صورت گیرد که این مهم نیازمند هم افزایی است همچنین در این حوزه باید از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف نیز بهره گیری شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ تمام امتیازات برگزاری شورای برنامه‌ریزی در استان کسب شد و تصور بنده بر این است سال ۱۴۰۲ نیز همین رتبه را کسب کرده باشیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تولید ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو در استان تصویب شده و استان باید سهم خود را از ساخت لوکوموتیو دریافت کند تا در حق تولید استان اجحاف نشود.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی در اولویت باشد

مخلص‌الائمه با بیان اینکه فرمانداران و مدیران استان باید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اهتمام ویژه داشته باشند گفت: سال ۱۴۰۳ باید تکلیف بیشتر طرح‌های ناتمام مهم باقی مانده مشخص شود هرچند هیچ دولتی توان اتمام همه طرح‌های نیمه کاره را ندارد اما این مهم بر اساس اولویت بندی باید به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی‌ها باید امید آفرین باشند و موفقیت‌ها به اطلاع عموم مردم برسد هر چند اکنون موفقیت‌های دولت به درستی به اطلاع عموم مردم رسانده نمی‌شود.

استاندار مرکزی افزود: نیاز است مدیران رویکرد جدیدی برای اطلاع رسانی عملکرد خود به کار گیرند و در زمینه اطلاع رسانی فعالیت‌های امید آفرین خود، اقدام مضاعفی داشته باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به شعار انتخابی برای سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم در استان مرکزی باید مقصود از جهش تولید با مشارکت مردم مشخص و مسیر حرکت گفتمان جهش باید روشن و تبیین شود.

مخلص‌الائمه گفت: برای تحقق درآمدهای استان، امسال افزایش سهم ویژه ای لحاظ شده که بخش زیادی از محل منابع مالیاتی و بخش دیگر از سایر منابع مانند حقوق معادن تأمین می‌شود از این رو هر یک از دستگاه‌های اجرایی که متولی دریافت حقوق دولتی هستند باید سهم حقوق دولتی را محقق کنند.

۱,۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده

وی تاکید کرد: تا پایان سال گذشته ۱,۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شده که این رقم سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با تأکید بر تمرکز بر حوزه‌های دارای عقب ماندگی افزود: باید حلقه‌های جدید را در استان خلق کرد که ارزش افزوده برای استان داشته باشند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تمرکز بر حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارزش، داشتن قابلیت مشارکت پذیری گسترده مردم، برنامه‌هایی مبتنی بر قوت منطقه و هویت استان، داشتن قابلیت جهش پذیری، ترسیم وضع احسن و تبدیل استان به قطب تولید باید مورد توجه باشد.

تدوین برنامه‌های عملیاتی جهش تولید

مسیر گفتمان جهش تولید با مشارکت مردم در مرکزی تبیین شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به الزامات و برنامه‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳ استان مرکزی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: تدوین برنامه‌های عملیاتی جهش تولید با تاکید بر تکمیل ابزارهای تولید، افزایش بهره‌وری، استفاده از ظرفیت‌های خالی در بخش کشاورزی به ویژه در زمینه محصولات گلخانه‌ای، تولیدات دامی، طیور، شیلات، آبیاری مدرن و مکانیزه از جمله برنامه‌های بخش کشاورزی است.

نوربخش عسکری افزود: همچنین ارائه برنامه عملیاتی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استان با توجه به مدیریت بهینه منابع آبی استان، ارائه برنامه عملیاتی حمایت از خانواده و جوانی جمعیتی و بهبود معیشت و افزایش سطح رفاه مردم استان، اولویت بندی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی مرتبط با جهش تولید، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود استان با استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، برنامه عملیاتی تحقق حقوق دولتی و بهره مالکانه دولت در حوزه معادن از جمله برنامه‌های و الزامات دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق شعار سال است.

عسکری گفت: تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید با تاکید بر تجاری سازی صنایع خلاق محصولات فرهنگی فناوری‌های نرم و توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کد خبر 6103547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha