۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۰

گزارشی از گیشه سینماها؛

«تمساح خونی» از «مست عشق» فاصله می‌گیرد/ ۲ فیلم جدید در رقابت

«تمساح خونی» از «مست عشق» فاصله می‌گیرد/ ۲ فیلم جدید در رقابت

فیلم های سینمایی«نیلگون و «تاوان» به پرده سینما آمده‌اند و قرار است شانس خود را در گردونه رقابت امتحان کنند، «تمساح خونی» همچنان می‌فروشد و در تلاش است تا فاصله خود را با «مست عشق» حفظ کند.

خبرگزاری مهر -گروه هنر-سیدامیرشایان حقیقی؛ برمبنای آمار سمفا تا ساعت ۲۱ شنبه شب ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تاکنون ۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۴۵ نفر در ۱۳۵ هزار و ۱۵۰ سانسی که ۱۱ فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۳۱۴ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند؛ بدین ترتیب فروش سینمای ایران در ابتدای سال ۱۴۰۳ از ۳۰۰ میلیارد عبور کرده است.

در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۲۰ هزار و ۷۷۲ سانس را پیدا کرده و توسط ۸۹۳ هزار و ۵۱۸ نفر تماشا شده اند. سینمای ایران در این هفته افزایش نزدیک به هزار سانس برای نمایش فیلم‌ها را تجربه کرده اما با کاهش ۵۰ هزار نفری مخاطبان نسبت به هفته قبلش مواجه بوده است؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۴۷ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان بوده است که در مقایسه با هفته گذشته کاهش ۲ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

بر این مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به عدد معمول ۴۳ نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد نزدیک به ۴۹ نفر بود.

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته محسوب می‌شود، این فیلم که از ۵ اردیبهشت اکران شده است به عنوان یک فیلم غیرکمدی رکوردهای قابل توجهی از خود برجای گذاشته است و در مدت ۲ هفته گذشته با بلیت فروشی حدود ۵ برابری نسبت به «تمساح خونی» و «سال گربه» با فاصله‌ای قابل توجه در جایگاه اول جدول فروش هفته گذشته قرار گرفته است.

فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، در یک رکوردشکنی بی سابقه توانسته بود با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش روز نخست این فیلم ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

این فیلم در هفت روز گذشته با فروشی معادل با ۲۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان، کاهش فروش ۵ میلیاردی نسبت به هفته قبلش داشته است. «مست عشق» با در اختیار داشتن ۴۸۴ سالن سینما، توسط بیش ۴۶۲ هزار نفر تماشا شده است. بر مبنای آمار ارائه شده، میانگین مخاطبان فیلم «مست عشق» در هر سانس، عددی نزدیک به ۶۰ نفر است و بدین ترتیب این فیلم همچنان شلوغ ترین سالن‌ها را دارد.

«مست عشق» که از ۵ اردیبهشت به صورت همزمان بر پرده سینماها نقش بسته است، با در اختیار داشتن ۶۰۵ سالن سینما، توسط ۱ میلیون و ۲۲۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

اما «تمساح خونی» هنوز هم بلیت می‌فروشد و همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود و در رده دوم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۸ میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۸۰۳ هزار تومان دست پیدا کند و فروش خود را نسبت به هفته گذشته اش یک میلیارد افزایش دهد.

میانگین مخاطبان فیلم «تمساح خونی» در هر سانس، عددی نزدیک به ۳۷ نفر بوده است و تقریباً با روند کاهش تعداد افراد در سالن‌ها مواجه است چرا که همین میانگین برای «تمساح خونی» در هفته گذشته ۳۹ نفر بود.

«تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۶۲ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.

«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده سوم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. ۷ میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

«سال گربه» که اکران خود را از ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۵۹۶ سالن سینما در سال جاری، توسط ۷۶۲ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیش از ۴۱ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان رسیده است.

چه فیلم‌هایی در رده چهارم تا هشتم قرار دارند

«بی بدن» در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌های هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با ۳ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است که این فروش تقریباً معادل فروش هفته قبل این فیلم محسوب می‌شود.

«بی بدن» که اکران خود را از ۲۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۵۱۳ سالن سینما در سال جاری، توسط ۶۳۲ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط ۳۴ هزار و ۴۳۲ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان رسیده است و به این ترتیب این اثر در رده پنجم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد و مشابه هفته گذشته اش فروش حدودی یک میلیاردی را تجربه کرده است.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از ۲۴ هزار بلیت در جایگاه ششم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۲۰۹ سالن سینما و ۸۵۰ سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از ۲۴ هزار مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۸۳۱ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان رسیده است.

«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط ۶ هزار و ۵۲۱ نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده هفتم جدول فروش قرار دارد.

«نیلگون» و «تاوان» و ورود به کارزار رقابتی سخت

فیلم سینمایی «نیلگون» که هفته اخیر به پرده آمده است در جایگاه هشتم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۸۳ سالن سینما و ۲۷۸ سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از ۲ هزار مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۱۶۷ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسیده است.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن ۸۷ سالن سینما در هفت روز گذشته، به فروشی معادل ۱۱۵ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده نهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «تاوان» دیگر فیلمی که هفته اخیر به پرده آمده است در جایگاه دهم گیشه فروش سینماها قرار دارد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن ۵۰ سالن سینما و ۱۲۹ سانس در هفته اول اکران خود، پذیرای بیش از هزار مخاطب بوده است و به فروشی معادل با ۸۵ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان رسیده است.

«پرویز خان» که به صورت اینترنتی نیز اکران و عرضه شده است در جایگاه آخر جدول هفتگی فروش قرار دارد. این فیلم توسط ۱۳۷ نفر تماشا شده و به فروشی معادل با ۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 6103613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha