۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱:۲۴

در شورای حفظ حقوق بیت‌المال مطرح شد؛

دستور رئیس دستگاه قضایی لرستان برای تعطیلی مشاورین املاک غیرمجاز

دستور رئیس دستگاه قضایی لرستان برای تعطیلی مشاورین املاک غیرمجاز

خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به تعرض به حریم شهرها و قطعه‌قطعه‌شدن زمین‌های کشاورزی از سوی مشاورین املاک غیرمجاز، بر لزوم تعطیلی و برخورد با آنها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، در راستای حراست از بیت‌المال، اظهار داشت: بیت‌المال، به ذخایر و اندوخته‌های حکومت اسلامی و اموال عمومی متعلق به همه مردم گفته می‌شود که در مصالح مردم صرف می‌شود و نظارت بر آن برای بهره‌برداری عادلانه به نفع همه مردم در اختیار نظام و دولت است و دستگاه‌های مختلف بر حسب نوع مسئولیت خود نظارت و مدیریت بخشی از آن را بر عهده دارند و در یک تعامل مستمر و هم‌افزا باید برای حفظ بیت‌المال کوشش کرده و از آن حفاظت و صیانت کنند ضمن اینکه این اموال باید برای نسل‌های بعدی هم حفظ شود و جلوی تعدی و تجاوز به آن مطابق قانون گرفته با متخلف برخورد و با سهل‌انگاری در حفاظت آن نیز برخورد مناسب صورت گیرد نحوه عمل هم باید به نحوی باشد که کسی جرأت تعرض به بیت‌المال و کوتاهی در نگهداری آن را نداشته باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای جلسه در راستای حراست از بیت‌المال، بیان کرد: لازم است مواردی که دستگاه‌های مختلف از باب حفظ حقوق بیت‌المال با آن مواجه هستند احصا شده و به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اعلام شود تا در جلسات آتی این شورا مطرح و دررابطه‌با آنها تصمیم‌های کاربردی اتخاذ شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، افزود: برای حفظ حقوق بیت‌المال نیاز به یک همکاری بین دستگاهی است که در همین راستا دستگاه‌های مختلف بایستی تجهیزات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و حتی از سایر بخش‌های دولت نیز در این راستا کمک بگیرند.

حجت‌الاسلام شهواری، تأکید کرد: گزارش‌ها و احکام معطل‌مانده توسط دستگاه‌ها بایستی پیگیری شده و در یک مهلت چهارماهه که در جلسه اسفند ۱۴۰۲ تعیین شد، اجرا شود و در غیر این صورت دستگاه مجری تحت عنوان ترک فعل مورد پیگرد قرار گرفته و دادستان راساً در مورد آن احکام وارد عمل خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد زیاد چاه‌های غیرمجاز در استان، بیان داشت: لازم است در یک زمان‌بندی این چاه‌ها مسلوب المنفعه شده و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند ضمن همکاری با آب منطقه‌ای امکانات و تجهیزات خود را نیز در اختیار دستگاه مجری حکم قرار دهند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان ضمن تأکید بر اینکه برق چاه‌های غیرمجاز بایستی با همکاری معاون حقوق عامه دادستان، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق قطع شود، تصریح کرد: بهره‌برداری از کانال‌های آب روباز نیاز به مجوز دارد و با افرادی که غیرمجاز اقدام به بهره‌برداری از این کانال‌ها کنند برخورد قانونی جدی صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام شهواری با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بایستی دررابطه‌با کشت گیاهان آب‌دوست ارشادات و تذکرات لازم را به کشاورزان قبل از کشت محصول انجام دهد، عنوان کرد: پنجره واحد زمین یک امکان بسیار خوب است و دستگاه‌های مختلف بایستی اسناد و مدارک خود را هرچه سریع‌تر در این سامانه ثبت کنند.

وی با تأکید بر تعطیلی مشاورین املاک غیرمجاز، اظهار داشت: یکی از دلایل تعرض به حریم شهرها و قطعه‌قطعه‌شدن زمین‌های کشاورزی برای ساخت‌وساز مشاورین املاک غیرمجاز هستند که بایستی ضمن تعطیل‌شدن با آنها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

کد خبر 6103703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha