۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۳

محمدزاده خبر داد؛

طبخ ۶۰ هزار پرس غذا برای عمره گزاران

طبخ ۶۰ هزار پرس غذا برای عمره گزاران

مدیر آشپزخانه مکانیزه در مکه مکرمه از طبخ ۵۹ هزار و ۲۰۰ وعده غذای گرم برای زائران عمره مفرده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محمد زاده مدیر آشپزخانه مکانیزه افندیه مکه مکرمه، با اشاره به اینکه ۱۳ نفر پرسنل این آشپزخانه از ۵ اردیبهشت ماه وارد سرزمین وحی شده‌اند، افزود: این تیم شامل ۸ نفر آشپز و سرآشپز، مسئولان بهداشت، رایانه و فنی و انبار دارو معاون توزیع غذا است.

وی با اشاره به اینکه با استقرار عوامل کار طبخ غذا در این آشپزخانه مکانیزه آغاز شد، اظهار داشت: میزان پخت روزانه متغیراست و بر اساس تعداد زائران عمره‌گزار ورودی به شهر مکه، برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیر آشپزخانه مکانیزه افندیه مکه مکرمه گفت: طبخ غذا از ۲۲۰ پرس در هر وعده شروع و روزانه ۵۰۰ پرس به آن اضافه شد و در روزهای پیک حضور زائران عمره‌گزار به ۲۸۵۰ پرس‌غذا در هر وعده رسید.

وی افزود: در این دوره عمره همچنین دو نوع صبحانه گرم هم طبخ و در هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی توزیع شد.

محمد زاده در پایان گفت: در این دوره از بهترین مواد غذایی و گوشت تازه در طبخ غذا استفاده شده است و تا آخرین روز حضور زائران که امروز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه خواهد بود غذای گرم طبخ خواهد شد.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین عسگری علویه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درمکه ضمن بازدید از آشپزخانه افندیه، از تلاش دست‌اندرکاران طبخ غذا برای زائران عمره‌گزار تقدیر کرد.

کد خبر 6103723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha