۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۳

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۲۴ استان کشور

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان ۲۴ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۲ استان به کشاورزان ۲۴ استان در خصوص جلوگیری از بروز خسارت توصیه‌های مهمی را پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور امروز شمال غرب، به‌تدریج دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا دوشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روز سه‌شنبه رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق در استان‌های نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، فارس، شمال کرمان و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

روز چهارشنبه رگبار پراکنده و رعدوبرق در نوار شمالی، شمال شرق، جنوب غرب، برخی مناطق مرکزی و شمال استان‌های بوشهر، فارس و کرمان پیش‌بینی شده است.

روز پنجشنبه بارش‌های پراکنده علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های سمنان، یزد و تهران روی می‌دهد.

طی ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید در نیمه غربی کشور، دوشنبه در شرق و مرکز، سه‌شنبه در نوار مرکزی، چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و پنجشنبه در نوار شرقی کشور روی می‌دهد.

همچنین شمال خلیج‌فارس طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و دریای خزر طی ۳ روز آینده مواج است.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳: دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۴: دامنه و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان.

اثر مخاطره: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

کد خبر 6103747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      باران برای خوزستان دیگه کشاورز بدبخت میکنه