۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

عضو شورای شهر اصفهان:

میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است

میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است

اصفهان-عضو شورای شهر اصفهان گفت: قصه میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است. روزی این منطقه اصل اصفهان بوده و امروز در سخت‌ترین شرایط و ضعیف‌ترین منطقه از نظر خدمات، ایمنی و … است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول میرباقری پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح این سوال که متولی بافت تاریخی اصفهان کیست؟ اظهار کرد: اصفهان به رغم داشتن غنی‌ترین سرمایه‌های تاریخی ایران و شاید خاورمیانه، ضعیف‌ترین متولی بافت تاریخی را دارد. مدیریت شهری اصفهان سال‌هاست به رغم آگاهی و دغدغه، نتوانسته متولی قدرتمندی برای بافت تاریخی مشخص کند.

وی با بیان اینکه موفقیت در یزد، شیراز، تبریز و… به این دلیل است که توانسته مشارکت مردم را در بافت تاریخی تقویت کند، گفت: در بازدید هفته گذشته از یکی از شهرهای استان، متوجه شدم که ۱۷۰ پروانه مرمت صادر شده است. این آمار یعنی معادل بیش از ۱۰ سال هزینه‌ای که شهرداری اصفهان در بافت تاریخی متحمل شده است. شهرداری اصفهان گزارش دهد در سال گذشته چند پروانه مرمت صادر کرده و با چند بافت نازیبا و ساخت و ساز نامناسب مقابله کرده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون شهرسازی، برخی ویژگی‌ها و وظایف متولی بافت تاریخی را بیان کردیم. باید مشخص شود در شهرداری چه کسی متولی این امور است تا از او در خصوص بافت تاریخی اصفهان پاسخ بگیریم.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده و بافت تاریخی با هم قابل مقایسه نیستند، گفت: نسخه‌ای که برای بافت فرسوده غیرتاریخی پیچیده می‌شود را نمی‌توان برای بافت تاریخی استفاده کرد.

میرباقری با بیان اینکه در تلاش هستیم ناحیه تاریخی منطقه ۳ را تعریف و شروع کار را به مردم نوید دهیم، افزود: قصه میدان امام علی (ع) امروز قصه‌ای پر غصه است. روزی این منطقه اصل اصفهان بوده و امروز در سخت‌ترین شرایط و ضعیف‌ترین منطقه از نظر خدمات، ایمنی و … است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته جلسات و بازدیدهای بسیاری داشتیم، اما به جز چند رویداد فرهنگی خوبی، اتفاق خاصی نیفتاده است. امیدواریم این میدان کامل شود و شیرینی و حلاوت آن را مردم بچشند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی پروژه‌های عمرانی مناطق ۱، ۸ و ۱۵ گفت: معابری که مقداری از آن تملک شده و مابقی آن باقی مانده است را باید مورد بررسی قرار دهیم. در منطقه ۸ سه خیابان را بررسی کردیم که مقرر شد طی سه، چهار ماه آینده تملک آن کامل شود تا امسال قراردادهای اجرایی آن بسته شود و در همین دوره شاهد آزادسازی و عمران این خیابان‌ها باشیم.

وی با تقدیر از برنامه‌های دهه کرامت توسط معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم همیشه مردم ما از نشاط معنوی بهره مند شوند. همچنین به مناسبت این ایام پرچم‌هایی در سطح شهر نصب شده که کار خوبی است و جای تقدیر دارد.

کد خبر 6103838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      9 10
      کار جالب و زیبا شهرداری اصفهان برای راه اندازی بازار های محلی هفته ای ماهان قابل تقدیر است
    • اکبر IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      20 12
      دسته گل دولت بهار بود بعد از خشکاندن زاینده رود
    • عینعلی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      12 3
      خوب‌نیست
    • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      14 3
      این مکان قسبی است تا صد سال دیگه هم راه نمی افتد
      • فرنوش IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
        8 2
        البته که غصب
    • مجید IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      28 13
      اسمش سبزه میدونه بیخودی اسم جعلی روش نزارید!!
      • علی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
        0 10
        تو برو اونجا سبزه بخور کسی کارت نداره
    • شهروند IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      9 0
      ایکاش شهرداری منطقه ۳ به تمیزی معابر با رفتگران جوان و قبراق توجه می کرد پیاده روها و کوچه های منطقه تمیز نیستن و بهداشت اول ابن سینا با وجود تردد بسیار زیاد پیاده روی خاکی با وضعیت بسیار بدی دارد مرکز شهر هم هست مثلا. بارها به ۱۳۷ گزارش داده شده🫤😏
    • علی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      3 1
      امتداد خیابان بهستان چه شد؟ گذر مترو از آن به روش کندوپوش بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد.
    • م ج IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      9 1
      این غصه پرغصه همه ایران است
    • زینب IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      2 0
      کاش یکم به تمیز بودن اونجا اهمیت بدن یه عالمه آشغال اونجا ریخته😔😔 واقعا رفتگر های اون منطقه خیلی رحمت میکشن
    • سید روح اله آقابزاز IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      6 0
      اینجا یک میدان غصبی است و تا ابد نفرین کاسب هایی که یک سری شاگرد مردم شدن، یک سری دست فروش ، پدر من رفت تو پیک موتوری با ۶۰ سال سن، پولی که برای مغازه هامون دادن حتی پول رهن اون منطقه هم نمیشد. هرچی اعتراض کردیم به بهانه ملی بودن طرح درشهرداری، دفتر نماینده مجلس، دفتر نماينده ولی فقیه بی‌فایده بود
    • جهان IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 1
      متاسفانه شهر داری منطقه ۳ هیچ کار مفیدی برای محله جوباره که مرکز شهر اصفهان حساب میشود انجام نداده کوچه های تنگ و باریک بعضی کوچه ها مثال کوچه باغ صرافها بین خ سروش و کمال و مجلسی یک خانه ی قدیمی فرسوده سر این کوچه قرار دارد تا کوچه ازاد شود وبزرگ هر دفعه یک تعمیراتی صاحب خانه انجام میده
    • جهان IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 0
      محله ما بین خ سروش و کمال و مجلس قرار دارد یک بوستان بعد چندین سال شهرداری درست کرده بنام بوستان افتاب و یک ساختمان بانوان هم بهش چسبیده ولی متاسفانه فنس کشیده است شهرداری و همیشه دربش بسته بچه های خردسال این محله جای برای بازی و تفریح ندارند از شهردار محترم‌اصفهان تقاضا ی رسیدگی دارم
    • علیرضا آرمان AE ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 0
      میدون کهنه کجاست؟
    • ناشناس IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      5 1
      میدان امام علی تا حالا نشنیدیم این دیگه کجاس؟کاش اسم های قدیم مکان هازا تغییرنمی دادید، مردم همون اسم قدیم محلات را بیشتر به کار می برند
    • لیلا سادات IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      9 0
      اینجا قصبی هست پدرم یک عمر زحمت کشید مغازش به زور گرفتند تا ابد همین جوره
    • امیر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      اگر آنطرف رودخانه بود وبنوعی جنوب شهر بود مثل تخت فولاد به آن رسیدگی میشد ولی شمال شهر واین ور رودخانه تا شاهین شهر امکانات بسیار کم است ودوری است واین تبعیصه واین شهر عملا دوقسمت است اگر جنوب شهری امکانات داری تا بهارستان ولی اینطرف تا شاهین شهر مسوول جوابگویی نیست
    • مصطفی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      چون ناعادلانه این کارراانجام دادندنباید اسم امام علی میزاشتند