۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹

معاون اوقاف و امور خیریه مرکزی:

۲۰۲ برنامه ویژه دهه کرامت در بقاع متبرکه مرکزی برگزار می‌شود

۲۰۲ برنامه ویژه دهه کرامت در بقاع متبرکه مرکزی برگزار می‌شود

اراک- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۰۲ برنامه ویژه دهه کرامت در بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲۵ بقعه متبرکه استان مرکزی ویژه برنامه‌های دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) از جمله سخنرانی، مدیحه سرایی، مراسم جشن، ایستگاه صلواتی، جشن تکلیف و مراسم زیرسایه خورشید اجرا می‌شود.

وی گفت: تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه، ایجاد تعامل دوسویه بین بقاع متبرکه با دیگر نهادها و آشنایی اقشار مختلف مردم جامعه با کارکردها، خدمات و ظرفیت بقاع متبرکه، پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه کرامت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه ۲۰۲ برنامه ویژه دهه کرامت در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، افزود: بزرگداشت تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان همایش شاخص ۲۶ اردیبهشت ماه در امامزاده سید اسحاق ساوه با سخنرانی معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف همراه با تجلیل از هیأت امنا و خادمان بقاع متبرکه مرکزی برگزار می‌شود.

۲۷۸ بقعه متبرکه در استان مرکزی

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در پنج حوزه قرآنی، فرهنگی، عمرانی، قرار دوازدهم، خدمات اجتماعی و خیرین بقعه ساز تجلیل صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مردم نسبت به انجام کار خیر استقبال خوبی دارند و همزمان با دهه مبارک کرامت می‌توانند در مسائل فرهنگی، قرآنی و تهیه بسته‌های معیشتی بقاع مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه ۲۷۸ بقعه متبرکه در استان مرکزی وجود دارد، گفت: ۳۴ بقعه در اراک، ۳۶ بقعه در تفرش، ۲۵ بقعه در خمین، ۷۳ بقعه در ساوه، ۱۲ بقعه در شازند ،۱۸ بقعه در دلیجان، ۱۲ بقعه در محلات، ۶ بقعه در آشتیان، ۱۱ بقعه در زرندیه، ۳۱ بقعه در فراهان و ۲۰ بقعه در خنداب و کمیجان وجود دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: مردم می‌توانند در راستای وقف با هر نیتی مشارکت داشته باشند همچنین مدیریت موقوفات می‌تواند توسط واقف و نسل واقف انجام شود و سازمان اوقاف صرفاً وقف را ثبت می‌کند.

کد خبر 6103867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha