۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت

تب کریمه کنگو در هرمزگان قربانی گرفت

بندرعباس- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در این استان شناسایی شده که یک نفر از مبتلایان در شهرستان رودان فوت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عبدالجبار ذاکری روز یکشنبه افزود: فرد فوت‌شده مردی ۷۰ ساله بود که مراجعه دیرهنگام به پزشک موجب مرگ وی شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در این استان گزارش شده که شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس، قشم و جاسک از جمله مناطقی هستند که این بیماری در آنها دیده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغولند، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود.

ذاکری از مردم خواست برای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و از خریدن گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده است، خودداری کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد استفاده شود و به هیچ وجه دامی را که علائم بیماری و ناخوشی دارد، ذبح و مصرف نکنند.

کد خبر 6103906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha